سری آی‌فون‌ 14 اپل با پیشرفت‌های چشمگیر در دوربین جلویی عرضه خواهد شد

بر اساس پیش‌بینی‌ها شرکت اپل ضمن برگزاری رویداد ماه سپتامبر امسال از گوشی‌های سری آی‌فون 14 خود رونمایی خواهد کرد. اطلاعات لو رفته نشان می‌دهند که سری آی‌فون 14 شامل 4 مدل مختلف با اسامی آی‌فون 14، آی‌فون 14 مکس، آی‌فون 14 پرو و آی‌فون 14 پرو مکس خواهد بود. بر اساس شایعات، مدل‌های آی‌فون 14 پرو و آی‌فون 14 پرو مکس به‌همراه برخی تغییرات عمده نظیر حفره‌هایی با طراحی دایروی و بیضی‌شکل جهت استقرار دوربین جلویی و دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی مجهز به یک سنسور بزرگ روی پنل پشتی روانه بازار خواهند شد.

اکنون مینگ چی‌کو؛ تحلیل‌گر مشهور مسائل اپل با انتشار یک گزارش جدید ادعا کرده که آی‌فون‌های جدید با پیشرفت‌هایی در عملکرد دوربین جلویی عرضه خواهند شد. به گفته این تحلیل‌گر، کلیه دستگاه‌های سری آی‌فون 14 با قابلیت پشتیبانی از غوکوس خودکار در دسترس مشتریان قرار خواهند گرفت. این پدیده موجب می‌شود تا آی‌فون‌های آینده در مقایسه با مدل‌های فعلی و پیشین قادر به ثبت تصاویر و ویدیوهایی با شارپنس بالاتر باشند. پیش از این کلیه مدل‌های آی‌فون اپل از دوربین سلفی با مشخصه فوکوس ثابت استفاده می‌کردند.

البته این تمام ماجرا نیست؛ زیرا بر اساس گزارش آقای کو، آی‌فون‌های آینده برای دوربین‌ جلویی خود از لنز 6P با گشودگی دیافراگم بزرگ‌تر معادل f/1.9 استفاده خواهند کرد.

اصطلاح 6P بدان معناست که دوربین به منظور کاهش میزان اعوجاجات نوری ورودی به سنسور از یک لنز 6 تکه استفاده می‌کند. دیافراگم f/1.9 در مقایسه با گشودگی دیافراگم f/2.2 در دوربین سلفی سری آی‌فون 13 به میزان قابل‌توجهی بزرگ‌تر است. این مشخصه امکان جذب نور بیش‌تر توسط سنسور را فراهم می‌کند. در نتیجه فیلم‌ها و عکس‌های ثبت شده از وضوح بالاتر و روشنایی بیش‌تری برخوردار خواهند بود.

با در نظر گرفتن کلیه تغییرات احتمالی در دوربین جلویی آی‌فون‌های آینده اپل می‌توان انتظار داشت که عملکرد این هندست‌ها در زمینه عکاسی و فیلم‌برداری سلفی به میزان قابل‌توجهی ارتقاء پیدا کند. بر اساس شایعات، سری آی‌فون 14 اپل در سپتامبر سال 2022 معرفی خواهد شد.

۵
از ۵
۹ مشارکت کننده
سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش