آی‌فون 15 آخرین هندست شرکت اپل با پورت لایتنینگ به‌شمار خواهد رفت

اپل و شرکای آن طی مدت چند دهه از طریق فروش فروش لوازم جانبی و محصولاتی که صرفا با دستگاه‌های اپلی سازگار هستند؛ به درآمد قابل‌توجهی دست یافته‌اند. این پدیده برای مشتریان عادی حقیقتا دردسرساز بود؛ اما رابطه نزدیک اپل و طرفداران وفادار این برند موجب شد تا کاربران این دردسرها را به جان بخرند. با این‌حال اتحادیه اروپا اخیرا قانون استفاده یکپارچه از شارژرها را رسما تصویب نموده است. بر این اساس تمامی گوشی‌های هوشمند از جمله آی‌فون‌های اپل تا پایان سال 2024 بایستی از قابلیت شارژ در بستر پورت USB-Cپشتیبانی نمایند.

قانون جدید بسیاری از دستگاه‌های دیجیتالی مانند تلفن همراه، تبلت‌ها، کتاب‌خوان‌های الکترونیکی، ایربادها، دوربین‌های دیجیتالی، هدفون‌ها و هدست‌ها، کنسول‌های دستی بازی‌های ویدیویی، اسپیکرهای پرتابل قابل شارژ از طریق سیم، صفحه‌کلید و موس‌های کامپیوتری و دستگاه‌های ناوبری پرتابل را تحت پوشش قرار می‌دهد.

یک افشاگر با شناسه LeaksApplePro@ در این رابطه اعلام کرد که اپل برای به‌کارگیری پورت USB-C در سری آی‌فون 15 تلاش خواهد کرد. در میان مدل‌های مختلف این سری، آی‌فون 15 پرو از پورت USB-C استفاده خواهد کرد؛ در حالی‌که مدل استاندارد آی‌فون 15 کماکان از درگاه لایتنینگ بهره خواهد برد. از سوی دیگر آی‌فون 16 با پورت USB-C روانه بازار خواهد شد. بعلاوه آی‌فون 16 پرو نیز با درگاه USB-C عرضه شده و یا از الگوی طراحی بدون پورت استفاده خواهد کرد. بنابراین به‌نظر می‌رسد که با عرضه سری آی‌فون 16، استفاده از رابط لایتنینگ متوقف خواهد شد.

با این‌حال چنین پدیده‌ای چندان مایه تعجب نخواهد بود. چرا که پیش از این مینگ چی‌کو؛ تحلیل‌گر مشهور مسائل اپل ادعا کرده بود که غول کوپرتینویی در 6 ماهه دوم سال 2023 درگاه لایتنینگ را رها کرده و به سراغ استفاده از پورت USB-C خواهد رفت. این موضوع بدان معناست که سری آی‌فون 15 (پرو) اپل نخستین مدل آی‌فون با رابط USB Type-C به‌شمار خواهد رفت.

مارک گورمن؛ خبرنگار خبرگزاری بلومبرگ و یکی دیگر از تحلیل‌گران مسائل اپل نیز تائید کرده که این شرکت سرگرم تست یک دستگاه جدید با پورت USB-C است. به گفته وی اپل در حال تست آی‌فون با رابط Type-C است. این اقدام از تصویب قوانین جدید توسط اتحادیه اروپا مبنی بر استفاده الزامی از پورت USB-C ناشی شده است. همچنین وی ادعا می‌کند که کمپانی آمریکایی تا پیش از سال 2023 به رابط USB-C مهاجرت نخواهد کرد.

۵
از ۵
۱۱ مشارکت کننده
سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش