کاهش 11 درصدی فروش جهانی اسمارت‌فون‌ها طی 3 ماهه نخست سال 2022

بازار جهانی اسمارت‌فون در 3 ماهه نخست هر سال میلادی معمولا از روند کندی برخوردار است؛ اما امسال عوامل دیگری از جمله جنگ اوکراین، اجرای قوانین جدید قرنطینه در چین و تورم در جهان موجب کاهش 11 درصدی میزان نقل و انتقالات گوشی‌های هوشمند شد.

در این میان 2 تولیدکننده برتر بازار یعنی سامسونگ و اپل هندست‌های پرطرفداری را روانه بازار کردند. این موضوع به افزایش سهم 2 شرکت از بازار جهانی اسمارت‌فون کمک کرد. این در حالیست که فروش 3 برند دیگر از میان 5 تولیدکننده برتر اسمارت‌فون با افتی جزئی همراه بود.

سامسونگ با کسب سهم 24 درصدی از بازاردر جایگاه نخست قرار گرفت. این رقم در مقایسه با سهم 19 درصدی غول کره‌ای از بازار در دوره 3 ماهه تعطیلات و سهم 22 درصدی آن طی 3 ماهه نخست سال گذشته افزایش یافته است. مطابق روال معمول، عرضه آی‌فون‌های جدید در روزهای نزدیک به پایان سال موجب شد تا سهم اپل از بازار در 3 ماهه چهارم سال 2021 افزایش پیدا کند. اما سامسونگ به لطف فروش چشمگیر پرچم‌داران سری گلکسی S22 و تقاضای بالا برای گوشی‌های سری گلکسی A خود موفق به تصاحب رتبه نخست شد.

اپل نیز عملکرد بسیار مطلوبی داشته است. به گفته تحلیل‌گران موسسه تحقیقاتی کانالیز (Canalys) با وجود انتشار گزارشات مبنی بر کاهش سطح تولید آی‌فون SE نسل سوم، این هندست یکی از محرک‌های میان‌رده مهم برای افزایش سهم اپل در بازار محسوب می‌شود. اپراتورها خواهان فروش اسمارت‌فون‌های 5G هستند و آی‌فون SE 2022 ارزان‌ترین گوشی 5G اپل به‌شمار می‌رود. سری آی‌فون 13 نیز کماکان با استقبال چشمگیری از سوی مشتریان مواجه است.

نکته 1: مجموع درصدها با توجه به گرد شدن آنها احتمالا برابر با 100 درصد نیست/ نکته 2: فروش برندهای وان‌پلاس و اوپو در یکدیگر ادغام شده است/ نکته 3: ارقام جدول فوق بر اساس تجزیه و تحلیل صورت گرفته از نقل و انتقال مبتنی بر فروش هندست‌ها طی آوریل سال 2022 ارائه شده‌اند.

شیائومی با کسب سهم 13 درصدی از بازار، رتبه سوم را به خود اختصاص داد. این رقم در مقایسه با سهم کمپانی طی 3 ماهه نخست سال گذشته تقریبا 1 درصد کاهش یافته است. عملکرد نسبتا قدرتمند این برند در بازار مدیون سری محبوب ردمی نوت است. 

آمار مربوط به فروش برندهای اوپو و وان‌پلاس در کنار یکدیگر معادل 10 درصد کل فروش هندست‌ها طی 3 ماهه نخست سال 2022 است. این رقم در مقایسه با سهم تجمیعی 11 درصدی 2 برند طی دوره مشابه سال قبل اندکی کاهش یافته و نسبت به سهم آنها در 3 ماهه چهارم سال میلادی گذشته 1 درصد بیش‌تر شده است. اما این شرکت‌ها همچنان در سطح جهانی از کمپانی شیائومی عقب‌تر هستند.

سهم ویوو از بازار طی این دوره زمانی برابر با 8 درصد بود؛ رقمی که در مقایسه با سهم 10 درصدی این برند از بازار طی دوره مشابه سال قبل کمتر است. گزارش موسسه کانالیز با یک پیام امیدوارکننده برای آینده‌ نزدیک به پایان می‌رسد: “خبر خوشایند اینکه معضل کمبود قطعات احتمالا زودتر از موعد مورد انتظار بهبود خواهد یافت؛ پدیده‌ای که بی‌تردید به کاهش فشارهای هزینه‌‌ای کمک خواهد کرد.

۵
از ۵
۱۵ مشارکت کننده
سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش