سری آی‌فون 14 اپل از ارتباطات شبکه ماهواره‌ای پشتیبانی خواهد کرد

شرکت اپل قصد دارد تا در سری آی‌فون 14 و نسل بعدی اسمارت‌واچ‌های خود از اتصال ماهواره‌ای رونمایی کند. این موضوع بدان معناست که کاربران حتی در صورت عدم اتصال به شبکه موبایل کماکان با استفاده از آی‌فون و اپل واچ خود قادر به ارسال پیام‌های متنی اورژانسی و عملکردهای SOS خواهند بود. اگرچه سال گذشته نیز اخباری منتشر شد که نشان می‌داد اپل در سری جدید آی‌فون‌های خود از ارتباطات ماهواره‌ای مدار پایین LEO یا عملکردهای اتصال ماهواره‌ای رونمایی کرده و در این میان نیازی به اقدام از طریق اپراتور نخواهد بود. در عوض اطلاعات از طریق شبکه ماهواره‌ای برای مخاطبان اضطراری ارسال خواهند شد.

این مشخصه توانایی کاربران آی‌فون‌ جهت درخواست کمک هنگام حضور در طبیعت را ارتقاء خواهد داد. در واقع این قابلیت حتی در موقعیت‌های حساس می‌تواند جان انسان‌ها را نجات دهد. با این‌حال اپل بنا بر دلایل مختلف این ویژگی را در سری آی‌فون 13 خود عرضه نکرد. البته اپل در صورت مهیا بودن اوضاع از هرگونه نوآوری هیچ ابایی ندارد. بنابراین آماده نبودن این فناوری طی سال گذشته احتمالا اصلی‌ترین دلیل برای عدم عرضه آن در سری آی‌فون 13 محسوب می‌شود.

بر اساس گزارش خبرگزاری بلومبرگ، اپل در صدد ارائه این ویژگی برای سری آی‌فون 14 است. این هندست‌ها در اواخر سال 2022 به بازار عرضه خواهند شد. با توجه به اینکه برخی کاربران به منظور برقراری تماس از اپل واچ استفاده می‌کنند؛ لذا این قابلیت در ساعت هوشمند آینده کمپانی نیز تعبیه خواهد شد.

برخی کاربران مخالف اضافه شدن قابلیت اتصال ماهواره‌ای به سری آی‌فون 14 هستند

با این‌حال برخی کاربران معتقدند که این قابلیت یک نوآوری به‌شمار نمی‌رود و اپل نبایستی روی توسعه آن کار کند. با این‌حال برخی دیگر بر این باورند مادامی که چنین اقدامی موجب افزایش قیمت گوشی‌های آی‌فون نشود؛ بحث پیرامون آن واقعا هیچ اهمیتی نخواهد داشت. در واقع کاربران عادی اسمارت‌فون‌ها به وجود چنین قابلیتی احتیاج ندارند. بنابراین بسیاری از کاربران تصور می‌کنند که پرداخت هزینه بیش‌تر برای یک قابلیت بلا استفاده به هیچ‌وجه توجیه‌پذیر نخواهد بود.

بعلاوه پیرامون تاثیرات این قابلیت بر شارژدهی باتری آی‌فون نیز نگرانی‌هایی وجود دارد. اکنون بایستی منتظر بمانیم و ببینیم که استفاده از ارتباط ماهواره‌ای در گوشی‌های آی‌فون بر سرعت تخلیه شارژ باتری آنها به چه شکل تاثیرگذار خواهد بود. همچنین برخی کاربران نگران هستند که برقراری ارتباط ماهواره‌ای، حفره‌های امنیتی بیش‌تری را در اختیار هکرها قرار دهد. بنابراین برخی کاربران پیشنهاد می‌کنند که اپل به منظور کاهش مخاطرات امنیتی و همچنین کاهش قیمت‌گذاری آی‌فون‌های خود از ارائه چنین قابلیتی صرفنظر نماید.

 

دسترسی به یک گوشی با ارتباط ماهواره‌ای اختصاصی احتمالا ایده مناسبی برای افراد ماجراجو و علاقه‌مندان به گشت‌وگذار در فضاهای باز به‌شمار می‌رود. البته اپل پیرامون این مشخصه به هیچ‌گونه جزئیات دیگری اشاره نکرده است. با این وجود خبرگزاری بلومبرگ ادعا می‌کند که شیوه راه‌اندازی این ویژگی احتمالا در مناطق مختلف، متفاوت خواهد بود. این پدیده از وجود قوانین متفاوت در مناطق گوناگون ناشی می‌شود؛ در نتیجه مشخصه ارتباط ماهواره‌ای احتمالا در تمامی مناطق جهان قابل دسترس نخواهد بود.

 

۵
از ۵
۱۳ مشارکت کننده
سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش