جزئیات جدید در رابطه با گلکسی زد فولد 4 و گلکسی زد فلیپ 4 سامسونگ منتشر شد

اکنون از زمان عرضه سری گلکسی S22 سامسونگ مدتی گذشته و بحث‌های مختلف پیرامون این هندست‌ها تا حدی فروکش کرده است. از سوی دیگر غول کره‌ای تولید سری گلکسی نوت را رسما متوقف کرده است. در چنین شرایطی، توجه طرفداران پروپاقرص سامسونگ به نسل جدید اسمارت‌فون‌های تاشو کمپانی از سری گلکسی زد فولد و گلکسی زد فلیپ معطوف شده است.

اگرچه تاکنون پیرامون اسمارت‌فون‌های گلکسی زد فولد 4 و گلکسی زد فلیپ 4 هیچ‌گونه اطلاعات موثق یا رندر معتبری منتشر نشده است؛ اما با توجه به انتشار چندین گزارش و پیش‌بینی‌های اخیرا مطرح شده توسط دست‌اندرکاران معتبر حوزه صنعت به‌نظر می‌رسد که هندست‌های نسل جدید بیش از آنکه بر ایجاد تحولی بنیادین متکی باشند؛ بر مقوله اصلاحات بصری تمرکز خواهند کرد.

گلکسی زد فلیپ 4 فاقد دوربین زیر نمایشگر خواهد بود

چنان‌چه جزو آن دسته از کاربرانی هستید که دسترسی به جدیدترین فناوری‌ها و امکانات نوآورانه را امری ضروری قلمداد می‌کنید؛ در این‌صورت شاید بهتر باشد از خریداری مدل بسیار موفق گلکسی زد فلیپ 3 صرفنظر نموده و در عوض بودجه خود را صرف خریداری گلکسی زد فولد 4 (احتمالا با قیمت‌گذاری گران‌تر) کنید.

نمایشگر با طراحی منسوخ حفره‌دار یکی از دلایل کلیدی برای طرح این پیشنهاد به‌شمار می‌رود. این سبک از طراحی در گجت‌های پیشرفته آینده هیچ جایی نخواهد داشت. بدیهی است که اکنون در رابطه با نمایشگر اصلی (یا همان داخلی) گلکسی زد فلیپ 4 صحبت می‌کنیم. انتظار می‌رود که این نمایشگر کم و بیش اندازه قطری 6.7 اینچی در مدل نسل قبلی را حفظ نموده و در عین‌حال از فناوری دوربین زیرنمیشگر بهره‌برداری نکند. روند به‌کارگیری دوربین زیر نمایشگر در دستگاه‌های سامسونگ با عرضه گلکسی زد فولد 3 آغاز شد.

دوربین زیر نمایشگر گلکسی زد فولد 3 از کیفیت چندان دلچسبی برخوردار نیست

به‌نظر می‌رسد که فناوری دوربین زیر نمایشگر هنوز از بلوغ لازم برای تبدیل شدن به یک رویه کاربردی گسترده برخوردار نیست؛ چرا که سامسونگ نیز از پیاده‌سازی آن در برترین اسمارت‌فون کنونی خود یعنی گلکسی S22 اولترا صرفنظر کرده است.

مطالعه بررسی‌های انجام شده روی گلکسی زد فولد 3 نشان می‌دهد که کیفیت یا طراحی ظاهری دوربین ساده 4 مگاپیکسلی تعبیه شده در قسمت زیرین نمایشگر این هندست چندان جذاب به‌نظر نمی‌رسد. بنابراین نهایتا استفاده از یک ایده قدیمی‌تر نظیر نمایشگر حفره‌دار می‌تواند خروجی مطلوب‌تری را در اختیار کاربران قرار داده و ایده‌ای بهتر و البته ارزان‌تر برای گلکسی زد فلیپ 4 قلمداد شود.

بی‌تردید عدم برخورداری از قلم S Pen داخلی، بهره‌گیری از نمایشگر خارجی با اندازه کمی بزرگ‌تر، باتری با ظرفیت کمی بیش‌تر و احتمالا پیکره‌بندی دوربین پشتی سه‌گانه بدون پیشرفت‌های خیره‌کننده‌ نسبت به سیستم دوربین دوگانه 12 مگاپیکسلی در گلکسی زد فلیپ 3 موجب می‌شوند تا گلکسی زد فلیپ 4 با برچسب قیمتی مناسب روانه بازار شده و به یکی از گجت‌های پرفروش سامسونگ تبدیل شود.

بر اساس پیش‌بینی‌ها گلکسی زد فلیپ 4 احتمالا همانند مدل نسل قبلی خود با قیمت‌گذاری پایه 1000 دلاری روانه بازار خواهد شد. همچنین انتظار می‌رود که اندازه نمایشگر خارجی (کاور) از 1.9 به بیش از 2 اینچ افزایش یافته و ظرفیت باتری نیز بین 10 تا 20 درصد ارتقاء پیدا کند. این رقم اگرچه ناچیز است؛ اما به‌طور بالقوه قابل توجه به‌نظر می‌رسد.  ‌‌

گلکسی زد فولد 4 احتمالا از پوشش Super UTG استفاده خواهد کرد

اکنون می‌دانیم که گلکسی زد فولد 4 برخلاف مدل نسل قبلی خود از درگاه اختصاصی جهت استقرار قلم S Pen با ظاهری مشابه سری گلکسی نوت و گلکسی S22 اولترا بهره خواهد برد. بدین‌ترتیب کاربران برای حمل قلم به‌همراه هندست خود دیگر ناچار به پرداخت هزینه اضافی جهت تهیه کیس مخصوص نخواهند بود. در صورت صحت آخرین شایعات مطرح شده به‌نظر می‌رسد که سامسونگ علاوه بر بهبود بهره‌وری و عملکرد بر ارتقاء دوام این اسمارت‌فون از طریق به‌کارگیری فناوری Super UTG تمرکز نماید.

رندرهای مفهومی از گلکسی زد فولد 4

همان‌طور که احتمالا می‌دانید؛ UTG مخفف عبارت گلس فوق‌العاده نازک (Ultra Thin Glass) است. سامسونگ به منظور حفاظت از نمایشگرهای گلکسی زد فولد 3 و گلکسی زد فلیپ 3 از پوشش‌ محافظ UTG استفاده کرد.

ظاهرا این لایه شیشه‌ای بسیار نازک در گلکسی زد فولد 4؛ محصول سال 2022 شرکت سامسونگ به سطح جدیدی ارتقاء خواهد یافت. بدین‌ترتیب مقاومت نمایشگر گوشی در سناریوهای کاربری روزمره از جمله هنگام استفاده از قلم S Penافزایش پیدا می‌کند. بنابراین حداقل انتظار می‌رود که استقامت نمایشگر در برابر خراشیدگی تقویت شود. اگرچه شنیده‌ها نشان می‌دهند که سامسونگ به منظور افزایش مقاومت پرچم‌دار تاشو نسل آینده خود در برابر سقوط با جدیت تلاش خواهد کرد.

البته میزان تفاوت‌های ناشی از به‌کارگیری این فناوری جدید در دنیای واقعی صرفا با مرور زمان آشکار خواهد شد. بر اساس پیش‌بینی‌ها هر 2 هندست گلکسی زد فولد 4 و گلکسی زد فلیپ 4 احتمالا ضمن برگزاری یک رویداد مجلل Galaxy Unpacked طی ماه آگوست 2022 به‌طور رسمی معرفی خواهند شد.

۵
از ۵
۱۴ مشارکت کننده
سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش