سامسونگ گلکسی زد اسلاید با نمایشگر تاشو شفاف در راه است

گلکسی زد فولد 3 و گلکسی زد فلیپ 3 سومین نسل گوشی‌های تاشو شرکت سامسونگ محسوب می‌شوند. این دستگاه‌ها در مقایسه با مدل‌های نسل قبلی خود شاهد پیشرفت‌های چشمگیری بوده‌اند. با این‌حال غول کره‌ای به‌صورت کاملا بی‌سروصدا روی توسعه چند طرح‌ جدید برای اسمارت‌فون‌های تاشو کار می‌کند.

وبسایت LetsGoDigital اخیرا در رابطه با یک اسمارت‌فون بسیار بزرگ با نام Galaxy Z Flip & Slide گزارشی را منتشر کرد. این دستگاه دارای طراحی بسیار منحصربه‌فرد و همه منظوره بوده و در واقع همان گلکسی زد فولد با مکانیسم تاشو چندگانه محسوب می‌شود. در این میان سامسونگ سرگرم بررسی امکان توسعه یک هندست کشویی با نمایشگر شفاف است. این گمانه‌زنی بر پایه آخرین پتنت به ثبت رسیده توسط غول کره‌ای مطرح شده است.

سامسونگ الکترونیکس در ماه جولای 2021 پتنت مربوط به “یک دستگاه الکترونیکی کشویی و روش استفاده از یک نمایشگر شفاف برای آن” را در سازمان جهانی مالکیت معنوی (WIPO) به ثبت رساند. مستندات ضمیمه شده به این پتنت، توصیف‌کننده یک اسمارت‌فون گلکسی سامسونگ هستند که نمایشگر آن به‌صورت عرضی قابل گسترش است. این قابلیت به کاربران امکان می‌دهد تا در یک چشم برهم زدن، فضای نمایشی هندست خود را توسعه دهند. دسترسی به این قابلیت در زمان نیازمندی کاربران به فضای نمایشی بیش‌تر امری ایده‌آل به‌شمار می‌رود.

نمایشگر انعطاف‌پذیر از سمت راست تا قسمت پشتی بدنه اسمارت‌فون گسترش یافته است. بنابراین این دستگاه در فشرده‌ترین حالت خود یک گوشی موبایلی با نمایشگر 2 طرفه قلمداد می‌شود. جداسازی قسمت نمایشگر از تکیه‌گاه خود روی پنل پشتی یکی از ویژگی‌های خاص این محصول به‌شمار می‌رود. در واقع کاربران با چرخش نمایشگر می‌توانند آن‌را در وضعیت عمودی قرار دهند. در این‌حالت به منظور تطبیق‌پذیری هرچه بیش‌تر، دستگاه از ظاهری مشابه با یک لپ‌تاپ برخوردار خواهد شد. بدین‌ترتیب کاربران بدون کوچک‌ترین مشکل می‌توانند از چندین اپلیکیشن در کنار یکدیگر استفاده کنند؛ قابلیتی که تجربه کاری فوق‌العاده‌ای را برای کاربران رقم خواهد زد. بعلاوه در این‌حالت، طراحی دستگاه برای اهداف سرگرمی نظیر اجرای بازی‌های موبایلی و پخش محتوای چند رسانه‌ای ایده‌آل خواهد بود.

بعلاوه سند مذکور نشان می‌دهد که سامسونگ قصد دارد تا قسمتی از نمایشگر را شفاف نماید. غول کره‌ای به منظور ایجاد چنین قابلیتی از صفحات پلاریزه استفاده خواهد کرد. درجه شفافیت این قسمت بسته به نوع کاربرد از کاملا شفاف تا نیمه شفاف متغیر خواهد بود.

در صورت تمایل کاربر به ثبت تصاویر سلفی، صفحه‌نمایش شفاف شده و دوربین از داخل آن به‌خوبی می‌درخشد. بعلاوه کاربران قادر به تعیین نوع فیلتر نظیر فیلتر ماوراء بنفش، فیلتر L خنثی، فیلتر پلاریزه و فیلتر متقاطع خواهند بود

در این پتنت، سامسونگ گلکسی زد اسلاید مجهز به چند دوربین است. سیستم دوربین پشتی نیز شامل چند سنسور بوده و در زیر نمایشگر قرار دارد. این دوربین‌ها از نوع عریض، تله‌فوتو یا ترکیب‌کننده چندین تصویر هستند. همچنین به منظور سنجش فاصله اجسام دوردست نیز از یک پروژکتور مادون‌قرمز استفاده شده است. بعلاوه دوربین جلویی زیر نمایشگر جهت ثبت تصاویر سلفی و برقراری تماس‌های ویدیویی مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین کاربران می‌توانند از دوربین قابل چرخش نیز استفاده کنند. این دوربین به منظور ثبت تصاویر سلفی می‌تواند به سمت جلو یا عقب حرکت کند.

۵
از ۵
۱۴ مشارکت کننده
سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش