سری آی‌فون‌ 14 اپل احتمالا با 2 تراشه متفاوت به بازار عرضه خواهد شد

بر اساس اعلام یک تحلیل‌گر مشهور با نام مینگ چی‌کو؛ هندست‌های سری آی‌فون 14 اپل احتمالا با تفاوت‌های چشمگیر در زمینه مشخصات داخلی روانه بازار خواهند شد. به گفته این تحلیل‌گر، مدل‌های پرو از تراشه جدید A16 Bionic استفاده خواهند کرد؛ در حالی‌که نسخه‌های غیر پرو کماکان مجهز به تراشه A15 Bionic اپل خواهند بود.

گوشی‌های آی‌فون از مدت‌ها قبل در 2 طیف مختلف روانه بازار می‌شوند. با این‌حال اندازه، مواد اولیه مورد استفاده جهت ساخت و قابلیت‌های دوربین از جمله تفاوت‌های اصلی میان مدل‌های پرو و غیر پرو تا به امروز به‌شمار می‌روند. اما به‌نظر می‌رسد که در سال 2022 این 2 طیف به لحاظ عملکردی نیز با یکدیگر اختلاف خواهند داشت.

به گفته مینگ چی‌کو؛ تحلیل‌گر موسسه TF Securities، شرکت اپل به روند ارتقاء سالیانه تراشه‌های تولیدی خود ادامه خواهد داد؛ اما چیپست به‌روزرسانی شده صرفا در سری آی‌فون 14 پرو به‌کار گرفته خواهد شد. همچنین آقای کو در دومین توئیت خود طی روز یکشنبه اعلام کرد که تنها 2 مدل پرو آی‌فون 14 از پردازنده A16 استفاده خواهند کرد؛ در حالی‌که ورژن‌های غیر پرو کماکان مجهز به تراشه A15 خواهند بود.

چنین سناریویی در صورت تحقق از وقوع یک تغییر بزرگ برای خانواده آی‌فون حکایت دارد؛ چرا که تمامی دستگاه‌های پرچم‌دار اپل در هر نسل معمولا از یک تراشه واحد در سری A استفاده می‌کنند.

“تنها 2 هندست ورژن پرو به پردازنده A16 ارتقاء خواهند یافت؛ در حالی‌که مدل‌های آی‌فون 14 و آی‌فون 14 مکس کماکان از پردازنده A15 استفاده خواهند کرد. هر 4 مدل جدید احتمالا با حافظه رم 6 گیگابایتی روانه بازار شده و تنها تفاوت میان آنها به سرعت رم مربوط می‌شود (مدل‌های آی‌فون 14 پرو و آی‌فون 14 پرو مکس مجهز به رم LPDDR5 خواهند بود؛ در حالی‌که مدل‌های آی‌فون 14 و آی‌فون 14 مکس مجهز به رم LPDDR4X خواهند بود).” – mingchikuo@؛ 13 مارس2022

بعلاوه آقای کو بر این باور است که اگرچه تمامی مدل‌های آی‌فون نسل بعدی مجهز به 6 گیگابایت رم خواهند بود؛ اما حافظه رم مورد استفاده در مدل‌های پرو و غیر پرو به‌ترتیب از نوع LPDDR5 و LPDDR4X خواهد بود. به‌طور معمول نرخ انتقال داده در حافظه‌های LPDDR5 نسبت به مدل‌های LPDDR4X سریع‌تر بوده و میزان مصرف انرژی توسط آنها نیز حدودا 30 درصد کمتر است.

این مورد دومین توئیت منتشر شده توسط مینگ چی‌کو طی یک روز به‌شمار می‌رود. وی در نخستین توئیت خود اعلام کرد که اپل شیوه نامگذاری و اندازه آی‌فون‌های تولیدی خود در سال 2022 را تغییر خواهد داد. بر این اساس مدل‌های پرو با اسامی آی‌فون 14 پرو و آی‌فون 14 پرو مکس شناخته شده و ورژن‌های غیر پرو نیز با اسامی آی‌فون 14 و آی‌فون 14 مکس روانه بازار می‌شوند.

این هندست‌ها ظاهرا به لحاظ اندازه با یکدیگر شباهت خواهند داشت. بر این اساس مدل‌های آی‌فون 14 و آی‌فون 14 پرو مجهز به نمایشگرهای 6.1 اینچی بوده و مدل‌های آی‌فون 14 مکس و آی‌فون 14 پرو مکس از پنل‌های 6.7 اینچی استفاده خواهند کرد. سایر شایعات مطرح شده پیرامون سری آی‌فون 14 و آی‌فون 14 پرو از حذف ناچ و جایگزینی آن با یک حفره کروی‌شکل جهت استقرار دوربین جلویی، رفع برجستگی ماژول دوربین و به‌کارگیری سنسورهای دوربین 48 مگاپیکسلی حکایت دارند.

۵
از ۵
۱۴ مشارکت کننده
سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش