گرایش کارمندان اپل به گوشی‌های اندرویدی موجب نارضایتی این شرکت شده است

کشمکش میان پلتفرم‌های اندروید و iOS احتمالا به این زودی‌ها پایان پیدا نخواهد کرد. بعلاوه به‌نظر می‌رسد که کارمندان شرکت‌های تولیدکننده گجت‌های اندرویدی و iOS به پلتفرمی که برای آن فعالیت می‌کنند؛ وفادار هستند. با این‌حال اکنون چنین وضعیتی در خصوص سیستم‌عامل iOS اپل صادق نیست.

برخی گزارشات نشان می‌دهند که تعدادی از کارمندان فروشگاه‌های اپل استوراکنون در تلاش برای استفاده از اسمارت‌فون‌های اندرویدی هستند. تیم مدیریتی اپل بر این باور است که چنین پدیده‌ای مایه شرمساری بوده و بایستی متوقف شود. با این‌حال کارمندان بنا بر دلایلی در حال مهاجرت به پلتفرم اندروید هستند.

چند روز قبل گزارشاتی منتشر شد که نشان می‌داد تعدادی از کارمندان مراکز خرده فروشی اپل در صدد تشکیل یک اتحادیه هستند. به همین دلیل این افراد با هدف جلوگیری از جاسوسی اپل از آنها به سراغ گوشی‌های اندرویدی می‌روند. البته این موضوع بدان معنا نیست که آنها اسمارت‌فون‌های اپلی خود را کنار می‌گذارند. با این‌حال به منظور حفظ ماهیت محرمانه اتحادیه، کلیه ارتباطات از طریق یک هندست اندرویدی برقرار خواهند شد.

در حال حاضر اپل از طریق مدیران فروشگاه‌های خود در تلاش است تا کارکنان را از تشکیل اتحادیه منصرف نماید. با این‌حال کارمندان معترض در تصمیم خود کاملا مصمم بوده و از آن عقب‌نشینی نمی‌کنند. بر اساس اعلام یک منبع داخلی، سازمان‌دهنگان اتحادیه جلسات محرمانه خود را برگزار نموده و از طریق پیام‌های رمزگذاری شده با یکدیگر ارتباط برقرار می‌کنند. همچنین این افراد بعضا به‌جای استفاده از آی‌فون به‌صورت انحصاری از گوشی‌های اندرویدی بهره‌برداری می‌کنند.

شرکت اپل این هفته پیشنهاد افزایش دستمزد و مزایا را پیش روی کارمندان خود قرار داد. با این‌حال کارمندان برخی مراکز خرده فروشی اپل ادعا کردند که این افزایش دستمزدها بعضا ناکافی بوده است؛ چرا که رقم افزایش دستمزد ساعتی کمتر از 1 دلار است. کارمندان ادعا می‌کنند که رشد دستمزدها با نرخ تورم همخوانی ندارد. یکی از افراد سازمان‌دهنده کارمندان خرده فروشی اپل اعلام کرد: “بسیاری از همکاران و دوستان مورد علاقه من فاقد درآمد کافی برای گذران زندگی هستند.”

اتحادیه کارمندان اپل در ایالات‌متحده

برخی گزارشات مخابره شده از ایالات‌متحده نشان می‌دهند که تعدادی از کارمندان اپل استورها در تلاش برای تشکیل یک اتحادیه هستند. با این‌حال هیچ‌گونه شواهدی وجود ندارد که نشان دهد کارمندان اپل استورها در خارج از ایالات‌متحده نیز برنامه مشابهی را دنبال می‌کنند. گزارشات نشان می‌دهند که کارمندان از مدت‌ها قبل برای تشکیل پرونده در هیئت ملی روابط کار برنامه‌ریزی کرده‌اند.

اگرچه اخراج کارمندان معترض توسط اپل ظاهرا راهکاری آسان برای حل این مشکل به‌نظر می‌رسد؛ اما انجام چنین کاری چندان آسان نیست؛ زیرا کمپانی از هویت کارمندان معترض به‌طور دقیق آگاهی ندارد. بعلاوه اخراج یک کارمند در ایالات‌متحده کار چندان آسانی نیست. غول آمریکایی به‌دنبال درگیر شدن در منازعات حقوقی و اعتراضات عمومی احتمالی پس از آن نخواهد بود. بنابراین اپل تلاش می‌کند که تا حد امکان رویکردی دیپلماتیک را در پیش بگیرد.

دستمزد ساعتی کارمندان خرده فروشی‌های اپل بسته به عنوان شغلی و سابقه کار آنها بین 17 تا 30 دلار متغیر است. با این‌حال کارمندان ادعا می‌کنند که این رقم در مقایسه با نرخ تورم ناچیز است. مدیران  ‌‌‌‌‌اپل استورها به کارمندان خود یادآوری می‌کنند که کمپانی احتمالا ناچار به انجام اقدامات تلافی‌جویانه علیه کارمندان خود خواهد شد. این موضوع می‌تواند تبعات زیان‌باری نظیر کاهش دستمزد یا سلب مزایا یا فرصت‌ها را برای کارمندان به‌دنبال داشته باشد. بعلاوه مدیران از طریق استراق سمع مکالمات کارمندان تلاش می‌کنند تا از هویت افراد درگیر در ماجرا مطلع شوند.

 

۵
از ۵
۲۱ مشارکت کننده
سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش