اپل به‌زودی قادر به تعمیر سیستم فیس آی‌دی بدون نیاز به تعویض کامل آی‌فون خواهد بود

در گذشته از کار افتادن سیستم فیس ایدی گوشی‌های آی‌فون و ضرورت تعویض آن موجب می‌شد تا اپل ناچارا کل دستگاه را تعویض نماید. این پدیده موجب اتلاف هزینه می‌شد؛ چرا که تنها یک ماژول از هندست دچار اشکال بوده و سایر قطعات کاملا سالم بودند. با این‌حال به‌نظر می‌رسد که این روند در آینده‌ای نزدیک دستخوش تغییر خواهد شد.

 

 

 

 

بر اساس یادداشت داخلی به‌دست آمده توسط وبسایت MacRumors، یک خبر خوشایند از دیدگاه محیطی این است که ظاهرا اپل به راهکاری برای تعویض فیس آی‌دی بدون نیاز به تعویض کل گوشی آی‌فون‌ دست یافته است. در این یادداشت خاطرنشان شده که اپل خطاب به کلیه تکنسین‌های مجاز خدماتی خود اعلام می‌کند که آنها به‌زودی به بخش سرویس خدمات دوربین TrueDepth جدید دسترسی پیدا خواهند کرد.

این سرویس شامل کلیه قطعات مورد نیاز جهت تعویض فیس آی‌دی از جمله ماژول‌های دوربین جلویی است. این موضوع بدان معناست که تکنسین‌ها در عوض ارائه یک دستگاه آی‌فون کاملا جدید به مشتریان صرفا بایستی قطعه‌ای از گجت معیوب را تعویض نمایند. به گفته اپل این پدیده به کاهش تعداد تعمیرات کلی دستگاه کمک کرده و در ایفای تعهدات این شرکت نسبت به کاهش ردپای کربنی محصولات خود نیز موثر خواهد بود.

همچنین این تحول به منزله خبری خوشایند برای مشتریانی است که گوشی آی‌فون آنها دیگر تحت پوشش خدمات گارانتی قرار ندارد؛ چرا که هزینه تعویض یک ماژول در مقایسه با کل دستگاه به‌مراتب ارزان‌تر خواهد بود. اگرچه هزینه تعویض ماژول فیس آی‌دی توسط اپل هنوز اعلام نشده است.

 

 

 

 

۵
از ۵
۱۳ مشارکت کننده
سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش