آی‌فون 15 پرو نخستین هندست اپل با طراحی بدون ناچ خواهد بود

یک کاربر توئیتری با شناسه LeaksApplePro اخیرا ادعا کرده که شرکت اپل منابع و دستاوردهای قبلی خود در زمینه فناوری تاچ آی‌دی را به تیم فیس ایدی خود منتقل نموده است. این موضوع بدان معناست که غول کوپرتینویی از توسعه مشخصه حسگر اثرانگشت زیر نمایشگر رسما صرفنظر کرده است. بدین‌ترتیب اپل تلاش‌های کلیدی خود در زمینه تحقیق و توسعه را به سوی فناوری فیس آی‌دی سوق خواهد داد. بعلاوه کمپانی آمریکایی در زمینه توسعه فناوری دوربین زیر نمایشگر نیز تلاش زیادی از خود نشان خواهد داد.

با توجه به وجود ناچ در جدیدترین مدل‌های آی‌فون، برخی گمانه‌زنی‌ها نشان می‌دهند که آی‌فون‌ 15 پرو احتمالا نخستین هندست اپل با طراحی بدون ناچ به‌شمار خواهد رفت.

بر اساس گزارشات، شرکت اپل در ابتدا قصد داشت تا گوشی آی‌فون 13 پرو خود را با مشخصه دوربین زیر نمایشگر روانه بازار کند. با این‌حال عملکرد دوربین زیر نمایشگر هنوز با حالت ایده‌آل فاصله بسیار زیادی دارد. ارتقاء کارآیی این فناوری مستلزم انجام اقدامات متعددی خواهد بود. بنابراین اپل به منظور انجام تحقیقات در این زمینه تصمیم گرفت تا عرضه تکنولوژی فوق را برای مدت چند سال به تعویق بیندازد.

آی‌فون‌های اپل از زمان عرضه به بازار همواره از حاشیه ضخیم یا طراحی ناچ‌دار در قسمت فوقانی نمایشگر خود بهره گرفته‌اند. با این‌حال آی‌فون 15 پرو احتمالا نخستین هندست اپلی است که هیچ‌کدام از 2 مشخصه فوق در آن رویت نخواهند شد. اما اپل تا سپتامبر سال آینده میلادی این اسمارت‌فون را به بازار عرضه نخواهد کرد.

در رابطه با طراحی سری آی‌فون 14 هنوز هیچ چیز قطعی به‌نظر نمی‌رسد. سری آیفون 14 به احتمال فراوان همانند خانواده آی‌فون 13 کماکان به استفاده از الگوی طراحی ناچ‌دار ادامه خواهد داد. با این‌حال برخی گزارشات مخابره شده نشان می‌دهند که آی‌فون‌های نسل آینده اپل احتمالا از طراحی نمایشگر حفره داربهره خواهند برد. در صورت تحقق چنین سناریویی آی‌فون 15 پرو نخستین مدل آی‌فون با طراحی بدون حاشیه ضخیم یا ناچ به‌شمار نخواهد رفت.

اپل در حال حذف فناوری اثرانگشت روی نمایشگر است

بر اساس اعلام وبسایت iDROPNEWS، برخی منابع خبری پس از چند دوره گفتگو با مقامات دست‌اندرکار تائید کردند که مهندسان اپل، دیگر به‌دنبال توسعه فناوری حسگر اثرانگشت زیر نمایشگر برای گوشی‌های آی‌فون نیستند.

اکنون سال‌هاست که غول کوپرتینویی در زمینه توسعه فناوری تشخیص اثرانگشت یکپارچه با نمایشگر تلاش می‌کند؛ اما به‌نظر می‌رسد که فیس آی‌دی یک ایده پایدار و همیشگی قلمداد می‌شود. شرکت اپل مشخصا در ماه ژانویه امسال تصمیم گرفت تا کلیه دستاوردها و منابع خود در زمینه تاچ آی‌دی را به تیم توسعه‌دهنده فیس آی‌دی منتقل نماید.

اپل اخیرا با انتشار به‌روزرسانی بتای iOS 15.4 قابلیت تشخیص چهره کاربران هنگام استفاده آنها از ماسک را به سیستم فیس آی‌دی آی‌فون‌های خود اضافه کرد. به‌نظر می‌رسد که این روند تقریبا برای تمامی محصولات اپلی ادامه خواهد یافت. بدین‌ترتیب گام بعدی کاملا واضح بوده و اپل برای عرضه سیستم فیس آی‌دی زیر نمایشگر در آینده‌ای نزدیک تلاش خواهد کرد.

اکنون اپل قصد دارد تا توجه خود را روی توسعه فناوری دوربین زیرنمایشگر متمرکز نماید. اگرچه این مشخصه پیش‌تر در دستگاه‌های اندرویدی به مرحله بهره‌برداری تجاری رسیده است؛ اما عملکرد آن ضعیف‌تر از حد مطلوب به‌نظر می‌رسد. بنابراین اپل کماکان برای توسعه این تکنولوژی و به تکامل رساندن آن فرصت کافی را در اختیار دارد.

 

۵
از ۵
۱۳ مشارکت کننده
سارا گفت:
سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش