جدیدترین به روز رسانی اپل برای رفع مشکلات خطرساز منتشر شد:iOS 15.3.1 و iPadOS 15.3.1

اپل نسخه جدیدی از iOS و iPadOS را منتشر کرده و انتظار دارد کاربران سریعا سراغ نصب آن‌ها بروند. این بروزرسانی کوچک، چند مشکل امنیتی را در کنار مشکلی که باعث می‌شد کاکرد صفحه‌نمایش‌های بریل باگ داشته باشند را حل کرده است. 

این بروزرسانی مشکل ردیابی و افشای اطلاعات کاربرانی را که با سافاری وب‌گردی می‌کردند نیز حل می‌کند. مثل همیشه برای نصب بروزرسانی جدید باید به اپلیکیشن Settings بروید و از بخش General و Software Update، آیفون، آیپد یا آیپاد خود را آپدیت کنید.

بنابراین اگر شما هم یکی از این گجت‌ها را دارید، بهتر است که آپدیت 15.3.1 را روی دستگاه‌های خود نصب کنید. درست است که این آپدیت نسخه 15.4 نیست که انتظار آن را می‌کشیدید، اما قطعا در این آپدیت چند مشکل امنیتی در دستگاه شما حل خواهد شد.

در بروزرسانی بعدی که احتمالا نسخه نهایی iOS 15.4 خواهد بود، این امکان وجود خواهد داشت تا کاربران آیفون 12 به بعد، با ماسک هم بتوانند قفل فیس‌آی‌دی گوشی‌شان را باز کنند. اگرچه قبلا در iOS 14.5 باز کردن قفل گوشی به کمک اپل واچ امکان‌پذیر شده بود اما با iOS 5.4 دیگر به اپل واچ برای باز کردن قفل آیفون حین داشتن ماسک به صورت نیاز نیست.

اما اپل چه مکانیزمی برای باز کردن قفل گوشی درصورت داشتن ماسک در نظر گرفته؟ درواقع iOS 15.4  سراغ ویژگی‌های منحصر به فرد پیرامون چشم افراد رفته تا بتواند به جای تشخیص کل چهره، از ویژگی‌های چشم و اطراف آن برای احراز هویت استفاده کند. همچنین در این بروزرسانی تنظیماتی وجود دارد که امکان احراز هویت حتی با داشتن عینک را نیز می‌دهد، هرچند که اپل خاطر نشان کرده است که اگر این تنظیمات را غیرفعال کنید، سیستم تشخیص هویت گوشی شما دقت بالاتری خواهد داشت!

در آخر نیز باید بگوییم که این باعث خوشنودی هرکسی می‌شود وقتی می‌بیند اموجی‌های جدید به گوشی‌اش اضافه می‌شود. در آپدیت 15.4 ما ۱۴ اموجی جدید خواهیم داشت. از دیگر ویژگی‌های نسخه 15.4 اضافه شدن ویجت اپلیکیشن Wallet است که به طور پیوسته موجودی به روز شده شما را در صفحه خانه نشان خواهد داد. البته طبیعتا این ویژگی و اپلیکیشن والت برای کاربران داخل ایران کاربردی ندارد. در نهایت بروزرسانی مهم بعدی که برای iOS 15.4 در نظر گرفته شده، ویژگی یونیورسال کنترل است که پیش‌تر قرار بود برای پاییز امسال منتشر شود اما گویا بسیار زودتر از انتظار آن را خواهیم دید.

برای بروزرسانی iOS 15.4 که احتمالا باید تا اواسط اسفند ماه صبر کنیم اما برای iOS 15.3.1 از همین حالا می‌توانید اقدام کنید تا به این ترتیب جدیدترین بروزرسانی‌های امنیتی iOS را هم دریافت کرده باشید.

۵
از ۵
۱۵ مشارکت کننده
سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش