تمامی پرچم‌داران آینده سامسونگ مجهز به تراشه‌های اگزینوس خواهند بود

پردازنده‌های اگزینوس سامسونگ تا پیش از فرا رسیدن سال جاری چندان در کانون توجه نبودند و از تبدیل شدن به محصولات برتر بازار نیمه‌هادی‌ها ناتوان بودند. پیش از این سامسونگ به منظور رقابت با تولیدات رده بالای کوالکام گهگاهی محصولات جدیدی را به بازار عرضه می‌کرد؛ اما هرگز نتوانست موضع برتر تراشه‌های اسنپ‌دراگون را به چالش بکشد. با این‌حال سامسونگ تصمیم گرفت تا با عرضه تراشه اگزینوس 2200 توازن قدرت در بازار را تغییر دهد.

اکنون توجه صنعت به این پردازنده معطوف شده است. پرچم‌داران سری گلکسی S22 نیز از این نیمه‌هادی استفاده خواهند کرد. در حال حاضر بسیاری از افراد از خود می‌پرسند که آیا تراشه اگزینوس 2200 با پردازنده گرافیکی Xclipse 920 قادر به غلبه بر تراشه پرچم‌دار سال 2022 یعنی اسنپ‌دراگون 8 نسل 1 خواهد بود یا خیر. با این‌حال امسال نیز سامسونگ قید استفاده از تراشه ممتاز کوالکام را نخواهد زد و تعداد مناطقی که سری گلکسی S22 با تراشه اسنپ‌دراگون 8 نسل 1 در آنها عرضه خواهد شد را افزایش خواهد داد.

وبسایت AndroidCentral قبلا پیش‌بینی کرده بود که امسال به منزله نقطه عطفی برای سامسونگ بوده و غول کره‌ای قصد دارد تا پرچم‌داران جدید خود را صرفا با پردازنده‌های اختصاصی روانه بازار کند. اگزینوس 2200 نخستین قدم برای تحقق این امر به‌شمار می‌رود. عاملی که موجب موفقیت این تراشه می‌شود؛ پردازنده گرافیکی مبتنی بر معماری RDNA 2 با قابلیت ردیابی پرتوی نیست؛ بلکه این دستاورد مدیون هوش مصنوعی است.

تمامی پرچم‌داران آینده سامسونگ مجهز به تراشه‌های اگزینوس خواهند بود

سامسونگ احتمالا از الگوریتم‌ها و اصول عملکردی NPU به نحوی مطلوب بهره‌برداری می‌کند. این الگوریتم‌ها توسط گوگل و در تراشه بومی این شرکت مورد استفاده قرار گرفته است. این تراشه با همکاری سامسونگ تولید شد.

عدم استفاده از تراشه‌های کوالکام، تیم توسعه‌دهندگان را وادار می‌کند تا نرم‌افزارهای خود را با تراشه‌های مختلف تطبیق دهند. بدین‌ترتیب آنها می‌توانند روی توسعه نرم‌افزارهای بهتر و کم‌نقص‌تر تمرکز کنند. سامسونگ بایستی محدودیت‌های موجود که مانع از عرضه پرچم‌داران مجهز به تراشه اگزینوس در ایالات‌متحده می‌شوند را به نوعی دور بزند.

مقایسه تراشه‌های اگزینوس 2200 و اسنپ‌دراگون 8 نسل 1

منابع وبسایت PhoneArena اخیرا به مقایسه ورژن‌های مختلف اسمارت‌فون گلکسی S22 اولترا مجهز به تراشه‌های اسنپ‌دراگون 8 نسل 1 (با شماره مدل سامسونگی SM-S908U) و اگزینوس 2200 (با شناسه سامسونگی SM-S908B) در بنچمارک گیک‌بنچ پرداختند. همچنین بالاترین امتیازات برای هر 2 مدل با یکدیگر مقایسه شدند.

نتایج تست گیک‌بنچ نشان می‌دهد که مدل‌های مجهز به تراشه‌های اگزینوس 2200 و اسنپ‌دراگون 8 نسل 1 در تست پردازش تک هسته‌ای به‌ترتیب امتیازات 1168 و 1226 را کسب کرده‌اند. در تست پردازش چند هسته‌ای نیز تراشه اگزینوس 2200 موفق به کسب امتیاز 3508 شده و از تراشه اسنپ‌دراگون 8 نسل 1 با امتیاز 3462 برتر ظاهر شده است.

شایان به ذکر است که امتیاز اسمارت‌فون گلکسی S22 اولترا مجهز به تراشه اگزینوس 2200 در مقایسه با رقم گزارش شده طی ماه نوامبر تقریبا 2 برابر بیش‌تر است. تراشه‌های پرچم‌دار اگزینوس نسل‌های قبلی به‌دلیل عملکرد کندتر نسبت به مدل مشابه اسنپ‌دراگونی خود شهرت داشتند؛ اما این‌بار شرایط می‌تواند دستخوش تغییر شود. بنچمارک گیک‌بنچ 5 عمدتا روی تست CPU تمرکز دارد و نتایج عملکرد GPU را نشان نمی‌دهد.

 

۵
از ۵
۱۳ مشارکت کننده
سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش