کاهش 82 درصدی فروش گوشی‌های هواوی در سال 2021 به‌دنبال تحریم‌های آمریکا

تبعات کامل ناشی از سلسله تحریم‌های ایالات‌متحده علیه هواوی در آخرین آمار فروش اسمارت‌فون‌های این برند که توسط وبسایت Omdia منتشر شده؛ انعکاس یافته است. میزان نقل و انتقال گوشی‌های هواوی برای سال 2021 به 35 میلیون دستگاه کاهش یافته است. این رقم از کاهش چشمگیر 81.6 درصدی فروش کمپانی نسبت به سال 2020 حکایت دارد. این در حالیست که سهم هواوی از بازار جهانی از رقم 15 درصد در سال 2020 به حدودا 3 درصد در سال 2021 رسیده است.

با این‌حال نکته جالب توجه اینکه  به‌عنوان برند فرعی سابق هواوی موفق به فروش حدودا 40 میلیون دستگاه اسمارت‌فون شد و در جایگاهی برتر از شرکت مادر سابق خود قرار گرفت. بدین‌ترتیب آنر به هشتمین برند بزرگ تولیدکننده اسمارت‌فون در جهان تبدیل شد.

هنگام آغاز تحریم‌های ایالات‌متحده علیه هواوی در اواسط سال 2020، این شرکت چینی پس از اپل جایگاه دوم در بازار جهانی اسمارت‌فون را در اختیار داشت. در پایان سال 2020، هواوی با یک پله سقوط در جایگاه سوم قرار گرفت؛ اما رتبه نهم فعلی هواوی نشان می‌دهد که تاثیرات منفی ناشی از تحریم‌های آمریکا بر کسب‌وکار اسمارت‌فونی هواوی بسیار محسوس بوده است.

به‌دنبال این تحریم‌ها، دسترسی هواوی به برخی منابع حیاتی در حوزه نرم‌افزار اسمارت‌فون و بعضی سخت‌افزارها خصوصا تراشه‌های مهم مسدود شد. بنابراین انتقال نام هواوی به لیست سیاه ایالات‌متحده، عاملی اساسی برای افت شدید جایگاه این شرکت بوده است. هواوی همواره هرگونه ارتباط خود با ارتش چین را انکار نموده و اتهام تهدید امنیتی علیه ایالات‌متحده را رد کرده است.

سامسونگ با فروش 271.5 میلیون دستگاه اسمارت‌فون طی سال 2021 کماکان برترین برند تولیدکننده گوشی‌های هوشمند در جهان محسوب می‌شود؛ در حالی‌که اپل با فروش 236.2 میلیون واحد اسمارت‌فون رتبه دوم را در اختیار دارد. شیائومی، اوپو، ریلمی و موتورولا نیز سایر بازیگران قدرتمند بازار طی سال 2021 به‌شمار می‌روند.

در 3 ماهه چهارم سال 2021 شرکت اپل با فروش 87 میلیون دستگاه آی‌فون از رقیب دیرینه خود یعنی سامسونگ پیشی گرفت. در این دوره غول کره‌ای موفق به فروش 69.1 میلیون دستگاه اسمارت‌فون شد.

 

۵
از ۵
۱۸ مشارکت کننده
سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش