اپل به روزرسانی جدید iOS 15.3 و iPadOS 15.3 را برای رفع باگ actively exploited منتشر کرد

امروز اپل جدیدترین به روز رسانی خود را برای دستگاه های تلفن همراه خود منتشر کرده است که به عنوان iOS 15.3 و iPadOS 15.3 منتشر می‌شوند.اصولاً این آپدیت‌ها برای دستگاه‌هایی که هنوز پشتیبانی می‌شود،باید در دسترس باشند و باید در اسرع وقت نصب شوند زیرا یک باگ فعال در ارتباط با خرابی حافظه را برطرف می‌کنند.

به‌علاوه، یک باگ دیگر، این بار در اجرای WebKit Safari، به هر وب‌سایتی که از یک API جاوا اسکریپت خاص استفاده می‌کند ،اجازه می‌دهد که به نامِ سایرِ پایگاه‌های داده تولید شده توسط وب‌سایت‌های دیگر در همان بخش، دسترسی داشته باشد.

اپل به روزرسانی جدید iOS 15.3 و iPadOS 15.3 را برای رفع باگ actively exploited منتشر کرد

به طور ساده‌تر، یک سایت مخرب با فرمت دقیق می‌تواند از سایر سایت‌هایی که در زمان باز بودن سافاری بازدید کرده‌اید جاسوسی کند، و از آنجایی که برخی از وب‌سایت‌ها از شناسه‌های خاص کاربر در نام پایگاه داده‌شان استفاده می‌کنند، حتی اطلاعات شخصی نیز ممکن است به این روش به بیرون درز کند.

نیازی به گفتن نیست که این بد است و از آنجایی که اپل مرورگرهای شخص ثالث در iOS و iPadOS را مجبور می‌کند از موتور رندر آن استفاده کنند، این نه تنها بر سافاری، بلکه بر سایر مواردی مانند کروم نیز تأثیر می‌گذارد. آسیب‌پذیری‌های دیگری نیز توسط iOS 15.3 و iPadOS 15.3 رفع شده است، می‌توانید فهرست کامل را در  لینک منبع زیر پیدا کنید. در حالی که این به روز رسانی هیچ ویژگی جدیدی را به همراه ندارد، تعداد مشکلات امنیتی که برطرف می کند قطعاً آن را شایسته توجه شما می کند.

اگر آیفون یا آی‌پد شما هنوز به‌روزرسانی جدید را به شما اطلاع نداده است و می‌خواهید سریع آن را دریافت کنید، کافیست به تنظیمات > عمومی > به‌روزرسانی نرم‌افزار در دستگاه خود مراجعه کنید.

منبع

۵
از ۵
۱۸ مشارکت کننده
سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش