آی‌فون 15 اپل احتمالا مجهز به فناوری دوربین زیر نمایشگر خواهد بود

یک گمانه‌زنی اخیرا مطرح شده نشان داد که شرکت اپل احتمالا به‌دنبال عرضه یک آی‌فون با دوربین جلویی زیر نمایشگر طی سال جاری میلادی است. با این‌حال چنان‌چه توئیت‌های منتشر شده توسط یک تحلیل‌گر با نام راس یانگ دقیق باشد؛ در این‌صورت چنین سناریویی احتمالا دیگر عملی نخواهد شد.

در عوض به‌نظر می‌رسد که سری آی‌فون‌ 15 در سال 2023 یا سری آی‌فون 16 در سال 2024 به احتمال فراوان از این فناوری بهره‌برداری خواهند کرد.

در واقع راس یانگ اخیرا با انتشار توئیتی ادعا کرد که ایفون 14 در عوض به‌کارگیری فناوری دوربین سلفی زیر نمایشگر از یک برش و حفره کروی‌شکل جهت میزبانی از دوربین جلویی و سیستم TrueDepth استفاده خواهد کرد. این سیستم توسط سامانه امنیتی تشخیص چهره اپل موسوم به فیس آی‌دی به‌کار گرفته می‌شود.

این پدیده تا حدی ناامیدکننده است؛ چرا که بی‌تردید بسیاری از کاربران منتظر عرضه آی‌فونی بدون هرگونه ناچ یا حفره روی نمایشگر هستند. با این‌حال بر اساس رندرها و تصاویر منتشر شده از ماکت‌های آی‌فون 14، طراحی این هندست چندان هم بد به‌نظر نمی‌رسد. اپل پیش‌‌تر در سری آی‌فون 13 خود اندازه ناچ را کاهش داد؛ اما این ناچ با وجود اندازه کوچکتر خود کماکان کاملا مشهود است.

به بیان صادقانه بایستی اذعان کرد که بسیاری از کمپانی‌های تولیدکننده اسمارت‌فون‌های اندرویدی هنوز از سیستم دوربین زیر نمایشگر خود رونمایی نکرده‌اند. در این راستا برخی شرکت‌ها دست به‌کار شده‌اند؛ اما نتایج کار آن‌ها چندان چشمگیر نبوده است.

در واقع ارتقاء کیفیت خروجی دوربین سلفی زیر نمایشگر به سطحی همتراز با نمونه‌های معمولی (مستقر درون ناچ یا حفره کروی‌شکل) بسیار دشوارتر از آن چیزی است که پیش‌تر تصور می‌شد.

۵
از ۵
۱۳ مشارکت کننده
سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش