رندرهای گوشی تاشو آینده سامسونگ با مکانیسم تاشونده سه‌‌گانه منتشر شد

چند هفته قبل پیرامون پتنت اسمارت‌فون تاشو سامسونگ در وبسایت WIPO (سازمان جهانی مالکیت معنوی) گزارشی منتشر شد. تصاویر اولیه نشان‌‌دهنده جالب‌ترین الگوی طراحی تاشونده سه‌گانه از جانب غول کره‌ای بودند. این پتنت سرانجام پس از ثبت درخواست اولیه در ماه ژوئن تائید شد و اکنون با انتشار برخی مفاهیم بصری جدید و دقیق‌تر از سوی سامسونگ به‌نظر می‌رسد که روند شکل‌گیری این طرح مفهومی آغاز شده است. در واقع طرح جدید به اندازه‌ای دقیق و جذاب است که توجه وبسایت LetsGoDigital را به سوی خود جلب نموده است. وبسایت مذکور با استفاده از این اطلاعات اقدام به طراحی نخستین رندرهای 3 بعدی از ظاهر احتمالی دستگاه تاشو آینده سامسونگ کرده است.

تصاویر منتشر شده توسط وبسایت LetsGoDigital توسط الگوی شماتیک زیر طراحی شده‌اند. همان‌طور که در تصویر ارائه شده توسط سامسونگ الکترونیکس مشاهده می‌کنید؛ دستگاه تاشو مجهز به 3 نمایشگر مجزا خواهد بود. این نمایشگرها در صورت باز شدن به یک پنل بزرگ صاف و یکپارچه تبدیل می‌شوند. همچنین این نمایشگرها پس از خم شدن می‌توانند در موقعیت‌های مختلفی قرار گیرند. تمامی نمایشگرها از طریق 2 لولا به یکدیگر متصل می‌شوند. یکی از لولاها به سمت داخل و دیگری با سمت خارج تا شده و در کنار یکدیگر نوعی الگوی Z شکل را ایجاد می‌کنند.

گوشی جدید سامسونگ با قابلیت سه تا شو تاشو سه گانه بنفش و آبی و مشکی طراحی جدید گوشی

رندرهای واقع‌گرایانه طرحی جالب از یک اسمارت‌فون با ظاهر عجیب و غریب را نمایش می‌دهند. این دستگاه در وضعیت کاملا تا شده از ابعادی مشابه با یک گوشی معمولی روزمره (البته کمی حجیم‌تر از آن) برخوردار است. با این‌حال در صورت بازگشایی دستگاه یک تبلت بزرگ پیش روی کاربران قرار می‌گیرد. این تبلت مجهز به یک کانکتور HDMI و حتی یک نمایشگر فعال در قسمت پشتی است.

با این‌حال دلیل عدم نمایش نمایشگر پشتی در رندرهای منتشر شده این است که سامسونگ هنوز به هیچ‌کدام از مشخصات پنل مذکور اشاره نکرده است. به همین دلیل ماهیت این نمایشگر در هاله‌ای از ابهام قرار گرفته است. این نمایشگر می‌تواند دارای اندازه‌ای بزرگ باشد و یا همانند نمونه تعبیه شده در گلکسی زد فلیپ 3 از اندازه کوچکی برخوردار باشد. در هر صورت این نمایشگر به کاربران امکان می‌دهد تا به منظور ثبت تصاویر سلفی از دوربین اصلی پشت دستگاه با رزولوشن بالا استفاده کنند.

همچنین توضیحات ارائه شده توسط سامسونگ از به‌کارگیری دوربین سلفی زیر نمایشگر با رزولوشن 4 مگاپیکسل و اسکنر اثرانگشت یکپارچه با نمایشگر جلویی حکایت دارند. بدین‌ترتیب دستگاه از وجود هرگونه ناچ یا حواشی جانبی در اطراف نمایشگر خود بی‌نیاز خواهد شد. به هرحال تمام جذابیت این دستگاه تاشو در گرو فراهم نمودن حداکثر فضای ممکن روی صفحه‌نمایش است.

کیفیت سیگنال ارتباطی یکی از جالب‌ترین مشکلات توصیف شده در سند پتنت دستگاه تاشونده سه‌گانه سامسونگ به‌شمار می‌رود. سامسونگ توضیح می‌دهد که تا شمدن چند باره گوشی به بهای تداخل و تضعیف عملکرد آنتن بی‌سیم داخلی آن تمام خواهد شد. غول کره‌ای به منظور جبران این مشکل در طراحی گوشی از ترکیب چند یا حداقل 2 آنتن بهره گرفته است. این آنتن‌ها در 2 منتهی‌الیه سمت چپ و راست نمایشگر مستقر خواهند شد.

این دستگاه با نخستین طرح مفهومی مربوط به گوشی تاشو یا قابل چرخش سامسونگ فاصله زیادی دارد. سامسونگ پیش‌تر نام خود را به‌عنوان برترین تولیدکننده دستگاه‌های تاشو و قابل چرخش در جهان مطرح نموده است. استقبال چشمگیر از گوشی‌های تاشو گلکسی زد فلیپ 3 و گلکسی زد فولد 3 مشخصا در دستیابی غول کره‌ای به این موفقیت نقش پررنگی دارد. با این‌حال سامسونگ انجام آزمایشات روی سایر قالب‌های طراحی احتمالی برای نمایشگرهای اسمارت‌فونی را متوقف نکرده است.

پیش‌تر در ماه مه و مدت‌ها قبل از عرضه آخرین نسل از گوشی‌های تاشو سامسونگ، این شرکت پتنت مربوط به گلکسی زد فولد تب را به ثبت رساند. این دستگاه می‌تواند 2 مرتبه تا شود؛ اما فرآیند تا شدن به‌صورت متقارن و نه Z شکل انجام می‌شود. همچنین این دستگاه از یک اسمارت‌فون ضخیم با اندازه مشابه یک هندست معمولی به تبلتی کامل با فضای نمایشگری گسترده تبدیل خواهد شد.

با این‌حال بایستی به‌خاطر داشت که برای تولید گلکسی زد فولد تب یا آخرین دستگاه تاشو که رندرهای آن پیش‌تر به معرض نمایش گذاشته شده است؛ هیچ تضمینی وجود ندارد. البته اطلاع از بررسی چنین طرح‌هایی جالبی توسط سامسونگ یقینا خوشایند و جالب‌توجه خواهد بود. بدین‌ترتیب سامسونگ می‌تواند نام خود را به‌عنوان یکی از شرکت‌های پیشرو در زمینه اکتشاف و نوآوری فناوری‌های تلفن‌همراه مطرح نماید.

 

۵
از ۵
۱۶ مشارکت کننده
سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش