سری آیفون 15 اپل احتمالا مجهز به لنز دوربین تاشو خواهد بود.

گوشی‌های سری آیفون 14 اپل احتمالا در سال آینده و مدل‌های خانواده آیفون 15 نیز در سال 2023 به بازار عرضه خواهند شد. با این‌حال به‌نظر می‌رسد که روند انتشار جزئیات مربوط به سری آیفون 15 از هم‌اکنون آغاز شده است.

در حال حاضر در رابطه با صحت جزئیات منتشر شده پیرامون سری آیفون 14 نمی‌توان با قطعیت اظهارنظر کرد؛ اما براساس اعلام یک تحلیل‌گر مشهور به نام مینگ چی‌کو به‌نظر می‌رسد که نخستین جزئیات پیرامون آیفون 15 به‌تدریج در حال انتشار است.

این تحلیل‌گر در یادداشتی خطاب به سرمایه‌گذاران ادعا می‌کند که آیفون 15 احتمالا از طراحی دوربین با لنز تاشو استفاده خواهد کرد. این مشخصه تحت‌عنوان دوربین پریسکوپی نیز شناخته می‌شود. دوربین‌های سنتی به نور تابیده شده به سنسور خود متکی هستند. از سوی دیگر عملکرد دوربین پریسکوپی نیز کماکان وابسته به نور است؛ اما در عوض تابش مستقیم نور به حسگر، پرتوهای نوری ابتدا از میان یک منشور عبور می‌کنند.

ضخامت بسیار کم اسمارت‌فون‌ها اصلی‌ترین دلیل استفاده از سیستم دوربین پریسکوپی در گوشی‌های هوشمند به‌شمار می‌رود. دوربین‌های سنتی دارای لنز و بدنه با اندازه بسیار بزرگ بوده و به منظور تابش نور از میان منشور نیازی به سیستم پریسکوپی ندارند؛ چرا که در این دوربین‌ها فضای کافی وجود دارد. اما با توجه به طراحی باریک گوشی‌های هوشمند، سیستم پریسکوپی اساسا یک راه‌حل محسوب می‌شود.

نهایتا کارشناسان ادعا می‌کنند که دوربین‌های پریسکوپی از قابلیت‌های بزرگنمایی بسیار بیش‌تری برخوردار بوده و به مشخصه زوم دیجیتال (که اساسا مبتنی بر برش زدن تصاویر است) متکی نخواهند بود. در حال حاضر قابلیت‌های زوم آیفون‌های اپل بهترین نمونه در صنعت به‌شمار نمی‌روند؛ اما استفاده از یک سیستم پریسکوپی به‌صورت بالقوه به اپل امکان خواهد داد تا مشکلات بزرگنمایی دوربین را برطرف نماید.

به هرحال تا زمان روشن شدن قطعی تمامی جزئیات کماکان 2 سال باقی مانده است. بنابراین در مقطع کنونی توصیه می‌شود تا به صحت ‌و سقم اطلاعات فوق با دیده تردید نگاه کنید.

۵
از ۵
۲۳ مشارکت کننده
سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش