نمایندگان جمهوری‌خواه آمریکا خواستار تحریم برند آنر شدند!

به گزارش رویترز، گروهی از نمایندگان جمهوری‌خواه مجلس آمریکا از وزارت بازرگانی ایالات متحده خواسته‌اند که نام Honor Device Co به فهرست سیاه اقتصادی دولت اضافه شود. این گروه ۱۴ نفره به رهبری «مایکل مک‌کال»، عضو کمیته امور خارجه مجلس در نامه خود یادآور شده‌اند که آنر جزوی از زیرمجموعه هواوی بوده که در ماه مه ۲۰۱۹ در فهرست تحریم‌های آمریکا قرار گرفت.

قرارگیری در فهرست تحریم‌ها موجب می‌شود شرکت‌ها نتوانند با همتایان آمریکایی خود مراوده و همکاری داشته باشند و قطعات سخت‌افزاری و نرم‌افزارهای مورد نیازشان را دریافت کنند. جمهوری‌خواهان مدعی‌اند که آنر برای دور زدن سیاست‌های کنترلی آمریکا که دست حزب کمونیست چین را از فناوری‌های آمریکایی کوتاه می‌کند، از هواوی جدا شده است.

نمایندگان در این نامه با استناد به حرف‌های تحلیلگران متذکر شده‌اند که فروش آنر دسترسی این شرکت به تراشه‌های نیمه‌رسانا و نرم‌افزارها را ممکن کرده است، ولی اگر این جدایی اتفاق نمی‌افتاد آن‌ها نمی‌توانستند همکاری‌های امروز را انجام دهند.

سخنگوی وزارت بازرگانی آمریکا در واکنش به این نامه گفت از اظهارنظر و نگرانی اعضای مجلس تشکر می‌کند. او یادآور شد که این وزارت‌خانه به بررسی پیوسته اطلاعات موجود ادامه خواهد داد تا شرکت‌های لازم برای اضافه شدن به فهرست تحریم‌ها را شناسایی کند. سفارت چین در واشنگتن، آنر و هواوی هنوز به این گزارش واکنشی نشان نداده‌اند.

هواوی در ماه نوامبر ۲۰۲۰ اعلام کرد که برند آنر را به کنسرسیومی از بیش از ۳۰ شرکت می‌فروشد. ارزش این معامله حدود ۱۵.۵ میلیارد دلار اعلام شده بود و به نظر می‌رسید که هواوی برای نجات آنر تصمیم به انجام این کار گرفته است.

 

 

منبع: Reuters

۵
از ۵
۱۳ مشارکت کننده
سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش