۳ گوشی اندرویدی که خودتان می‌توانید به راحتی تعمیرشان کنید

تعمیر یک گوشی اندرویدی بعضا فرآیندی دشوار، طولانی و هزینه‌بر است. بنابراین انتخاب یک گوشی با تعمیرپذیری ساده اولویت بسیاری کاربران به شمار می‌رود. در ادامه سه مورد از این گوشی‌های با قابلیت تعمیر راحت را بررسی خواهیم کرد.

 

برای بسیاری افراد، این مساله به معنای مراجعه به نزدیک‌ترین تعمیرگاه گوشی‌های موبایل است که بسته به شدت آسیب نیازمند زمان و هزینه نسبتا زیادی است. با این وجود در سال‌های اخیر برخی گوشی‌سازان سعی کرده‌اند محصولاتشان را به گونه‌ای طراحی و تولید کنند که کاربران امکان انجام تعمیرات و نگهداری‌های جزیی آن‌ها را داشته باشند. علاوه بر این، برخی گوشی‌سازان همچنین با ارائه برخی قطعات و ابزار اصلی و راهنماهای نصب در داخل جعبه فرآیند تعمیر گوشی توسط خود کاربران را ساده‌تر از قبل کرده و از حیث تعمیرپذیری در سطح بالایی قرار می‌دهند. این ابزارها البته در بسیاری مواقع کمک حال کاربران بوده و می‌توانند زحمت و هزینه زیادی را از روی دوش کاربران بردارند. با این وجود اگر تجربه چندانی در تعمیرات گوشی‌های موبایل نداشته باشید، ممکن است با انجام تعمیرات به دستگاه آسیب بزنید.

 

تعمیرپذیرترین گوشی‌های اندرویدی بازار

 

تعمیرپذیرترین گوشی‌های اندرویدی بازار

با این مقدمه در ادامه به معرفی سه گوشی اندرویدی می‌پردازیم که به‌راحتی توسط خود کاربران قابل تعمیر بوده و با اندکی دانش حرفه‌ای می‌توان مشکلات آن‌ها را برطرف کرد.

 

نوکیا جی ۲۲

اگر به دنبال یک گوشی اندرویدی ساده می‌گردید که به‌سادگی قابل تعمیر باشد، نوکیا G22  یکی از مناسب‌ترین گزینه‌ها برای شماست. این گوشی طبیعتا از بسیاری زرق و برق‌های گوشی‌های مدرن اندرویدی بی‌بهره است؛ اما در عوض قابلیت‌ها و مشخصات فنی منحصربفردی دارد که آن را به دستگاهی ارزشمند تبدیل می‌کنند. به‌عنوان مثال، شارژدهی باتری نوکیا جی ۲۲ حدود سه روز ارزیابی شده و در طراحی فوق‌العاده پایدار آن از پلاستیک‌های بازیافتی فراوانی استفاده شده است.

 

نوکیا جی 22

 

نوکیا جی 22 همچنین در تست‌های تعمیرپذیری نیز امتیاز فوق‌العاده‌ای به دست آورده و از جمله بهترین گوشی‌های اندرویدی از این حیث است. البته جدا کردن صفحه نمایش این گوشی اندکی دشوار است؛ اما قاب پشتی آن بدون نیاز به هیچ‌گونه چسبی قابل جدا شدن بوده و باتری آن عملا قابل تعویض طراحی شده است! HMD Global برای ساخت این گوشی با تیم خوشنام iFixit همکاری کرده و امتیاز تعمیرپذیری 8 از 10 را برای آن رقم زده است. حضور تیم iFixit در فرآیند تولید G22 باعث ارائه دفترچه‌های راهنمای تمرین و ابزارآلات اختصاصی به همراه این دستگاه شده که تعمیر آن را بسیار ساده‌تر کرده؛ به‌طوری که عملا هر کاربر با دانش فنی متوسط قادر به تعمیر سطحی آن خواهد بود.

 

گوگل پیکسل ۸ و پیکسل ۸ پرو

از جمله دیگر گوشی های اندرویدی که به‌سادگی قابل تعمیر هستند، پرچمداران پیکسل 8 و پیکسل 8 پرو گوگل هستند که جدیدترین مدل از گوشی‌های جذاب این کمپانی به شمار می‌روند. آخرین نسل از سری Pixel بهترین قابلیت‌های نسل قبلی را همچنان ارائه نموده و با بهبود برخی جنبه‌های عملکردی و افزودن ویژگی‌های جدید سری پرچمداران گوگل را به سطحی بالاتر ارتقا داده است. حسگر جدید 50 مگاپیکسلی این گوشی‌ها حساسیت بیشتری به ورود نور داشته و تصاویر روشن‌تر و باکیفیت‌تری را ثبت می‌کند. علاوه بر این، پیکسل 8 همچنین به قابلیت‌های پیشرفته هوش مصنوعی مجهز است که کاربری‌های مختلفی از ویرایش حرفه‌ای و هوشمند تصاویر گرفته تا مدیریت تماس‌های اسپم ورودی را بر عهده گرفته و احتمالا در ادامه منبع الهام بسیاری گوشی‌های دیگر هم خواهد شد. این دسته قابلیت‌ها باعث شده‌اند که سری پیکسل 8 گوگل در شمار بهترین گوشی های پرچمدار بازار قرار گیرند.

 

تعمیر گوشی اندرویدی

 

دیگر ویژگی منحصربفرد سری Pixel 8 تعمیرپذیری بسیار ساده آن‌ها بدون نیاز به ابزارهای تخصصی و دانش حرفه‌ای‌ست. iFixit امتیاز تعمیرپذیری 6 از 10 را به این گوشی داده؛ چراکه اجزای مختلف این گوشی و کیت‌های تعمیر آن به‌راحتی قابل دسترسی بوده و اجزای سخت افزاری مثل صفحه نمایش، دوربین سلفی یا دکمه‌های کناری آن بدون نیاز به چسب قابل تعویض خواهند بود. البته تعمیر کردن قطعات داخلی پیکسل 8 به خاطر جاگیری باتری و درگاه USB-C آن چندان ساده نیست؛ چراکه بورد منطقی دستگاه عملا پشت باتری قرار گرفته و دسترسی به آن به‌سادگی امکان‌پذیر نخواهد بود.

 

فیرفون ۴ و فیرفون ۵

زمانی که بحث از طراحی پایدار گوشی‌های موبایل و توجه به نگرانی‌های زیست محیطی توسط گوشی‌سازان مطرح باشد نام برند Fairphone به‌خوبی می‌درخشد! این کمپانی در سال‌های گذشته همواره سعی کرده مواد تجدیدپذیر و بازیافتی فراوانی را در چرخه تامین خود بگنجاند و از مواد بازیافتی در ساخت بخش‌های مختلف محصولات خود استفاده کند.

 

فیرفون 4

 

در عین حال گوشی‌های این برند از نظر تعمیرپذیری در میان تمامی گوشی های اندرویدی سرآمد هستند

تعمیر صفحه نمایش، باز کردن قاب پشتی و تعویض باتری این گوشی عملا ظرف چند دقیقه امکان‌پذیر بوده و به حداقل امکانات و ابزارها نیاز دارد. همچنین طراحی این گوشی تا جای ممکن ماژولار انجام شده و اجزای مختلف آن به‌صورت جداگانه و با برچسب‌های مجزا از یکدیگر تفکیک شده‌اند. علاوه بر این قطعات جانبی این گوشی‌ها نیز به وفور در بازار موجود بوده و دفترچه‌های راهنمای تعمیر آن نیز تمامی مراحل تعمیر را به‌سادگی توضیح داده‌اند.

جدیدترین گوشی این کمپانی، Faiphone 5 عرضه جهانی محدودی داشته و به همین جهت شهرت چندانی ندارد. با این وجود دستاوردهای فنی این گوشی در توجه به محیط زیست، طراحی ماژولار و پایدار و تکنولوژی‌های پیشرفته و مدرن ساخت کاملا ستودنی بوده و باعث شده‌اند که بسیاری افراد چشم خود را روی معایب آن بسته و با خرید آن اقدام به حمایت از کمپانی سازنده کنند. بنابراین اگر شما هم دنبال یک گوشی اندرویدی شگفت‌انگیز که قابلیت تعمیر فوق‌العاده‌ای داشته و به محیط زیست هم توجه ویژه‌ای داشته باشد فیرفون 5 گزینه‌ شگفت‌انگیزی برای شماست!

 

 

 

 

 

۵
از ۵
۲ مشارکت کننده
سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش