مدیاتک با دایمنسیتی ۹۴۰۰ پردازنده آیفون ۱۵ پرو را به زانو درآورد

دایمنسیتی ۹۴۰۰ توانست امتیازهای خیره‌کننده‌ای در گیک‌بنچ ۶ به‌دست بیاورد و تراشه‌های پرچمدار کوالکام و اپل را شکست دهد.

 

 

نتایج آزمون گیک‌بنچ ۶ پردازنده‌ی دایمنسیتی ۹۴۰۰ که با فناوری پردازشی سه نانومتری تولید شده‌، نشان می‌دهد که مدیاتک رقیب پرقدرتی را در مقابل پردازنده‌های اپل و کوالکام به میدان آورده است. پیشرفت نسلی دایمنسیتی ۹۴۰۰ نیز چشمگیر به نظر می‌رسد.

در آبان امسال شاهد رونمایی از پردازنده‌ی دایمنسیتی ۹۳۰۰ بودیم که از چهار هسته‌ی پرقدرت Cortex-X4 و چهار هسته‌ی میانی Cortex-A720 استفاده می‌کند و با لیتوگرافی چهار نانومتری ساخته شده است. دایمنسیتی ۹۳۰۰ توانست در عملکرد تک‌هسته‌ای و چندهسته‌ای، هم‌سطح تراشه‌ی هشت هسته‌ای اسنپدراگون ۸ نسل ۳ ظاهر شود.

 

 

تراشه‌ی دایمنسیتی ۹۴۰۰ نیز همچون نسل قبلی خود فاقد هسته‌های کم‌مصرف است. از طرفی گفته می‌شود که استفاده از فناوری جدید باعث بهبود بازده مصرف انرژی و ارتقاء عملکرد پردازنده‌های مدیاتک خواهد شد که می‌تواند مشکل گرم‌شدن آن‌ها را برطرف کند، به رقابتی‌تر شدن قیمت CPU در تراشه‌های موبایلی منجر شود و بر قیمت گوشی نیز تأثیر بگذارد.

 

 

عکس بالا امتیازهای تک‌هسته‌ای و چند‌هسته‌ای دایمنسیتی ۹۴۰۰ را به‌ترتیب ۲٬۷۷۶ و ۱۱٬۷۳۹ نشان می‌دهد.

امتیازهای تراشه‌ی ۲۰۲۴ مدیاتک در مقایسه با اسنپدراگون ۸ نسل ۳، حدود ۲۲ درصد در پردازش تک‌هسته‌ای و حدود ۶۷ درصد در عملکرد چند‌هسته‌ای بیشتر است.

ز طرف دیگر، تراشه‌ی A17 پرو که در بهترین گوشی اپل قرار دارد، همچنان حدود هفت درصد در عملکرد تک‌هسته‌ای قوی‌تر ظاهر شده است؛ در عوض دیمنسیتی ۹۴۰۰ توانست ۶۰ درصد قدرت چندهسته‌ای بیشتری به نمایش بگذارد.

به نظر شما کاربران رایفون، مدیاتک در این رقابت اپل و کوالکام را شکست میدهد؟

۵
از ۵
۵ مشارکت کننده
سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش