نمایشگرهای اولد سری آی‌فون‌ 14 اپل توسط سامسونگ، ال‌جی و BOE تولید خواهند شد

اگرچه اخیرا شایعاتی مبنی بر عدم استفاده از نمایشگرهای اولد ساخت شرکت BOE در سری آی‌فون 14 اپل از گوشه و کنار به گوش رسیده است؛ اما آخرین خبرهای منتشر شده ظاهرا نشان می‌دهند که اپل نمایشگرهای اولد مورد نیاز خود برای سری آی‌فون 14 را کماکان از 3 تامین‌کننده طرف قرارداد یعنی سامسونگ، ال‌جی دیسپلی و BOE خریداری خواهد کرد؛ سناریویی که طی سال گذشته در خصوص گوشی‌های سری آی‌فون 13 نیز عملیاتی شد.

این خبر از سوی یک آژانس تحقیقات بازار موسوم به Omdia (از طریق وبسایت IT Home) منتشر شده است. این موسسه در گزارش اخیر خود اعلام کرده که سری آی‌فون 14 اپل از جدیدترین پنل‌های اولد LTPS و LTPO تولید شده توسط شرکت‌های سامسونگ، ال‌جی دیسپلی و BOE استفاده خواهد کرد.

بر اساس این گزارش، سامسونگ بزرگ‌ترین تامین‌کننده پنل‌های اولد مورد نیاز اپل طی سال جاری میلادی به‌شمار خواهد رفت. این کمپانی نمایشگرهای مورد استفاده در هندست‌های آی‌فون 14، آی‌فون‌ 14 مکس، آی‌فون‌ 14 پرو، آی‌فون‌ 14 پرو مکس و آی‌فون 13 طی سال 2022 را در اختیار غول کوپرتینویی قرار خواهد داد. در عین‌حال نمایشگرهای مورد استفاده در مدل‌های استاندارد آی‌فون 14، آی‌فون 13 و آی‌فون‌ 14 پرو مکس را تامین خواهد کرد.

نهایتا شرکت BOE صرفا پنل‌های اولد مورد نیاز گوشی‌های آی‌فون‌ 14 و آی‌فون‌ 13 در سال 2022 را تولید خواهد کرد.

همچنین گزارش مذکور به چندین مشخصه کلیدی نمایشگرهای مورد استفاده در سری آی‌فون 14 اشاره نموده است. بر این اساس گوشی‌های آی‌فون‌ 14 و آی‌فون‌ 14 مکس مجهز به پنل‌های اولد با فناوری LTPS خواهند بود. به‌نظر می‌رسد که نمایشگر مورد استفاده در آی‌فون‌ 14 از نرخ نوسازی بالاتری نسبت به مدل نسل قبلی خود برخوردار خواهد بود؛ اما احتمالا برخلاف پنل‌های LTPO از قابلیت نرخ نوسازی متغیر پشتیبانی نخواهد شد. از جنبه طراحی نیز گوشی‌های آی‌فون‌ 14 و آی‌فون‌ 14 مکس کماکان از طراحی نمادین ناچ در قسمت فوقانی نمایشگر بهره خواهند برد.

نهایتا موسسه Omdia پیش‌بینی می‌کند که اپل در سال 2022 تعداد 205 میلیون واحد پنل LTPO و LTPS را به تامین‌کنندگان طرف قرارداد خود سفارش دهد. در این میان سهم کمپانی‌های سامسونگ، ال‌جی دیسپلی و BOE از سفارشات اپل به‌ترتیب برابر با 60، 25 و 15 درصد خواهد بود.

۵
از ۵
۱۱ مشارکت کننده
سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش