تصاویر شماتیک از طراحی و مشخصات دوربین آی‌فون‌ 14 پرو مکس اپل منتشر شد

یک خبرچین با نام مستعار ShrimpApplePro که توئیت‌های خود را با شناسه VNchocoTaco@ منتشر می‌کند؛ نخستین فردی بود که طراحی پنل جلویی گوشی‌های جدید آی‌فون 14 پرو و آی‌فون 14 پرو مکس را لو داد. اکنون وی تصاویر شماتیک دقیق از آی‌فون 14 پرو مکس را با مخاطبان خود به اشتراک گذاشته است.

بر اساس پیش‌بینی‌ها آی‌فون 14 پرو مکس در عوض استفاده از ناچ به‌سراغ حفره‌هایی با طراحی کروی و بیضی‌شکل خواهد رفت. اطلاعات جدیدا لو رفته نشان می‌دهند که پهنای حفره بیضی‌شکل معادل 7.15 میلی‌متر و قطر حفره کروی‌شکل نیز برابر با 5.59 میلی‌متر خواهد بود. تصاویر به اشتراک گذاشته شده نشان می‌دهند که میان حفره‌های کروی و بیضی‌شکل، شکافی وجود خواهد داشت. برای مقایسه جالب است بدانید که ناچ تعبیه شده روی نمایشگر آی‌فون 13 پرو مکس از پهنای 26.83 میلی‌متری برخوردار است.

بعلاوه به‌نظر می‌رسد که آی‌فون 14 پرو مکس از حواشی باریک‌تر 1.95 میلی‌متری در اطراف نمایشگر بهره خواهد برد. این در حالیست که ضخامت حواشی اطراف صفحه‌نمایش در آی‌فون 13 پرو مکس برابر با 2.42 میلی‌متر است. کاهش ضخامت حواشی اطراف پنل جلویی موجب افزایش نسبت ابعاد نمایشگر به بدنه دستگاه خواهد شد.

این هندست به نوبه خود از ارتفاع 160.71 میلی‌متری برخوردار بوده و پهنای آن با احتساب دکمه‌های جانبی بدنه برابر با 78.53 میلی‌متر است. همچنین ضخامت بدنه گوشی با احتساب برجستگی ماژول دوربین پشتی به 12.16 میلی‌متر خواهد رسید. افزایش ضخامت هندست احتمالا از برآمدگی بیش‌تر ماژول دوربین ناشی می‌شود؛ چرا که ظاهرا میزان بیرون‌زدگی سیستم دوربین پشتی از 3.60 میلی‌متر به 4.18 میلی‌متر افزایش یافته است.

رندرهای شماتیک لو رفته، طراحی جدید آی‌فون 14 پرو مکس اپل را به تصویر می‌کشند

به‌نظر می‌رسد که جایگزینی سنسور اصلی 12 مگاپیکسلی با نمونه جدید 48 مگاپیکسلی موجب افزایش برجستگی ماژول دوربین و نهایتا ضخامت کلی آی‌فون 14 پرو مکس شده است. مینگ چی‌کو؛ تحلیل‌گر مشهور مسائل اپل پیش‌تر اعلام کرد که اندازه دوربین اصلی این هندست در مقایسه با دوربین 12 مگاپیکسلی موجود در آی‌فون 13 پرو مکس بین 25 تا 35 درصد افزایش خواهد یافت. همچنین ارتفاع لنز 7P نیز احتمالا بین 5 تا 10 درصد بیش‌تر خواهد شد.

بر اساس اطلاعات جدیدا لو رفته توسط یک حساب‌کاربری در شبکه اجتماعی Weibo موسوم به Fishing 8 (که البته در زمینه افشای اطلاعات از سابقه روشنی برخوردار نیست)، دوربین 48 مگاپیکسلی جدید مجهز به یک سنسور 1/1.3 اینچی با پیکسل‌های کوچک‌تر 1.22 میکرونی خواهد بود. آی‌فون 13 پرو مکس مجهز به حسگر اصلی کوچک‌تر با اندازه 1/1.65 اینچی و پیکسل‌های بزرگ‌تر 1.9 میکرونی است.

اپل در مواقع لزوم از جمله هنگام عکاسی شبانه احتمالا از فناوری خوشه‌بندی پیکسلی استفاده خواهد کرد. در این تکنیک، داده‌های مربوط به چندین پیکسل مجاور با یکدیگر ترکیب و سپس در قالب یک پیکسل ادغام می‌شوند.

همچنین بررسی تصاویر شماتیک لو رفته نشان می‌دهند که امسال شرکت اپل احتمالا ارتفاع بلندگوی گوشی را از 1.52 به 0.57 میلی‌متر کاهش خواهد داد. سال گذشته نیز غول کوپرتینویی با ترکیب واحد ساطع‌کننده جریان نور و پروژکتور نقطه‌ای در قالب یک ماژول واحد و انتقال اسپیکر گوشی به حاشیه فوقانی موفق به کاهش اندازه ناچ موجود روی نمایشگر شد.

بر اساس پیش‌بینی‌ها آی‌فون 14 پرو مکس همانند مدل نسل قبلی خود از یک نمایشگر 6.7 اینچی استفاده خواهد کرد. همچنین آی‌فون 14 پرو نیز احتمالا مجهز به یک پنل 6.1 اینچی خواهد بود. توان پردازشی هر 2 هندست احتمالا از طریق تراشه جدید 4 نانومتری اپل موسوم به A16 Pro تامین خواهد شد. این موضوع موجب می‌شود تا سری آی‌فون 14 پرو در مقایسه با برترین اسمارت‌فون‌های فعلی بازار از عملکرد بسیار سریع‌تری برخوردار باشد.

با این‌حال تغییرات در مدل‌های غیر پرو احتمالا چندان چشمگیر نخواهند بود. شایان به ذکر است که آی‌فون 13 مینی با آی‌فون 14 مکس مجهز به نمایشگر 6.7 اینچی جایگزین خواهد شد. بر اساس پیش‌بینی‌ها سری آی‌فون 14 اپل احتمالا در ماه سپتامبر به‌طور رسمی معرفی خواهد شد.

۵
از ۵
۱۲ مشارکت کننده
سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش