یک‌سوم گوشی‌های 5G جهان توسط شرکت اپل تولید می‌شوند

شرکت اپل گوشی‌های آی‌فون 5G خود را در گذشته‌ای نه‌چندان دور به بازار عرضه کرد. با این‌حال غول کوپرتینویی علیرغم ورود نسبتا دیرهنگام به بازار اسمارت‌فون‌های 5G موفق به تصاحب سهم تقریبا 30 درصدی در آن شده است.

گزارشات نشان می‌دهند که گوشی‌های 5G حدودا 51 درصد از کل فروش اسمارت‌فون‌ها در جهان را به خود اختصاص داده‌اند. بنابراین از هر 2 اسمارت‌فون فروخته شده در جهان، یکی از آنها از قابلیت اتصال به شبکه 5Gبرخوردار است. فناوری 5G یکی از تکنولوژی‌های نوآورانه در صنایعی نظیر اتومبیل‌های خودران و اتوماسیون کارخانجات محسوب می‌شود.

از این منظر چین از جمله کشورهایی است که در راستای محبوبیت هرچه بیش‌تر فناوری مذکور تمام تلاش خود را به کار بسته است. به‌عنوان مثال آژانس رگولاتوری مخابرات چین اعلام کرد که به منظور گسترش پوشش شبکه 5G در سال 2022 تعداد 600 هزار ایستگاه پایه جدید را راه‌اندازی خواهد کرد. بدین‌ترتیب تعداد ایستگاه‌های پایه به بیش از 2 میلیون عدد خواهد رسید. با این‌حال چین تنها کشور جهان نیست که از پتانسیل‌های بالای فناوری 5G آگاهی دارد.

اپل برند پیشتاز در بازار اسمارت‌فون‌های 5G به‌شمار می‌رود

سهم اپل از فروش جهانی اسمارت‌فون‌های 5G از یک‌سوم فراتر رفت. به عبارت دیگر غول کوپرتینویی کنترل 37 درصد از بازار گوشی‌های 5G را در دست گرفت. کمپانی‌های سامسونگ، شیائومی، ویوو و اوپو نیز به‌ترتیب رتبه‌های دوم تا پنجم را به خود اختصاص دادند.

بررسی داده‌ها نشان می‌دهد که 3 برند چینی شیائومی، ویوو و اوپو هرکدام سهم حدودا 10 درصدی از بازار گوشی‌های موبایلی 5G را در اختیار دارند. بعلاوه بخش عمده‌ای از فروش این گجت‌ها متعلق به بازار چین است. از این منظر بایستی خاطرنشان کرد که سهم 37 درصدی اپل از بازار اسمارت‌فون‌های 5G تا حدی مدیون موقعیت قدرتمند برند آمریکایی در بازار چین است.    ‌

اگرچه سامسونگ الکترونیکس نخستین دستگاه مجهز به اتصال 5G را در سال 2019 روانه بازار کرد؛ اما سهم این شرکت از بازار جهانی گوشی‌های 5G به تنها 12 درصد محدود شده است؛ پدیده‌ای که از عقب‌ماندگی سامسونگ در بازار چین ناشی می‌شود. اما بایستی به‌خاطر داشت که ما در مورد بزرگ‌ترین برند تولیدکننده اسمارت‌فون در جهان صحبت می‌کنیم. بنابراین سامسونگ به لطف فناوری‌های نوآورانه مختلف می‌تواند میزان فروش خود را افزایش داده و فاصله با اپل را کاهش دهد.

همه چیز در گرو وضعیت بازار تراشه خواهد بود

شرکت اپل در اوایل ماه مارس از گوشی جدید آی‌فون‌ SE 3 5G رونمایی کرد و قیمت‌گذاری مدل پایه این هندست را به 429 دلار کاهش داد. این رقم تقریبا نصف قیمت متوسط یک آی‌فون‌ پرچم‌دار اپل است. کمپانی آمریکایی با عرضه این هندست تلاش کرده تا جایگاه خود به‌عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده گوشی‌های 5G را تضمین نماید.

جهت یادآوری بایستی خاطرنشان کرد که اپل در سال 2019 واحد مودم سلولی شرکت اینتل را با پرداخت مبلغ 1 میلیارد دلار خریداری کرد. هدف از این اقدام، تولید تراشه‌های 5G اختصاصی در آینده است. البته کوالکام همچنان در این حوزه پیشتاز است؛ تا جایی که حتی می‌توان اعلام کرد که برای تراشه‌های مودم اسنپ‌دراگون هیچ رقیبی در بازار وجود ندارد. اما در حال حاضر مدیاتک به شکلی جدی روی توسعه تراشه‌های سری Dimensity خود کار می‌کند. این پدیده می‌تواند تحولات آینده را دستخوش تغییر داده و بر موقعیت پیشرو اپل در بازار نیز تاثیرگذار باشد.

۵
از ۵
۱۳ مشارکت کننده
سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش