گوگل استارتاپ microLED را برای کار بر نمایشگرهای عینک AR خریداری می کندد

ممکن است عینک گوگل شکست خورده باشد، اما این شرکت هنوز تسلیم نشده. با این حال، به نظر می رسد که خود، موفقیت چندانی در توسعه یک طراحی جدید نداشته است، بنابراین برای آوردن استعدادها و فناوری جدید به خرید استارتاپ ها روی آورده است.

دو سال پیش شرکت North، سازنده عینک‌های AR را خریداری کرد، اکنون Raxium را انتخاب کرده است که در حال توسعه نمایشگرهای microLED برای برنامه‌های AR و VR است. هزینه خرید اعلام نشده است، اما ارزیابی های قبلی حدود 1 میلیارد دلار گزارش شده است.

microLED شبیه OLED است زیرا از نور پس‌زمینه استفاده نمی‌کند، در عوض هر پیکسل نور خود را ساطع می‌کند. تفاوت با OLED در مواد مورد استفاده است - microLED وعده می دهد که روشن تر، کارآمدتر از نظر انرژی باشد و مشکلات طول عمر (مانند سوختن) را رفع کند.

با این حال، ساخت میکرو ال‌ای‌دی‌های کوچک به اندازه کافی برای دستگاه‌های سرپوشیده یک چالش بوده است. و آنها باید کوچک باشند، زیرا یک صفحه نمایش کوچک و سبک باید بخش قابل توجهی از میدان دید شما را پر کند. Raxium ادعا می کند که به پیکسل هایی به کوچکی 3.5 میکرومتر دست یافته است که بسیار کوچکتر از یک پیکسل OLED معمولی است.

گوگل استارت آپ microLED را خریداری می کند که روی نمایشگرهای عینک AR کار می کند

Raxium هنوز دستگاهی در بازار انبوه تولید نکرده است که بهترین باشد. نورث محصولی در بازار داشت، Focals 1.0، یک جفت عینک واقعیت افزوده 600 دلاری (قیمت آنها در زمان عرضه 1000 دلار بود اما به سرعت قیمت آنها کاهش یافت). پس از خرید، گوگل سرویسی را که عینک به آن متکی بود را خاموش کرد و آنها را غیرقابل استفاده کرد.

به هر حال، گوگل در حال رقابت است – اپل و متا نیز استارت آپ هایی را خریداری کرده اند که در زمینه عینک های AR کار می کنند. عینک‌های هوشمند به‌عنوان روشی که بیشتر کاربران با دنیای دیجیتال در تعامل هستند، این پتانسیل را دارند که جایگزین گوشی‌های هوشمند شوند، اما هیچ‌کدام هنوز نتوانسته‌اند به این مهم دست یابند، شاید به این دلیل که این فناوری هنوز آماده نشده است.

۵
از ۵
۱۶ مشارکت کننده
سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش