تراشه پرچمدار اسنپدراگون 8 الیت با معماری Oryon معرفی شد؛ قدرتمندتر و کم‌مصرف‌تر

اسنپدراگون 8 الیت تراشه پرچمدار جدید و 3 نانومتری کوالکام است که جایگزین تراشه اسنپدراگون 8 نسل 3 سال گذشته می‌شود.

 

کوالکام چند سال پس از معرفی شیوه جدید نام‌گذاری تراشه‌های خود دوباره دست به تغییر نام زده و این‌بار تراشه‌های پرچمدارش را هدف قرار داده است. اسنپدراگون 8 الیت جایگزین اسنپدراگون 8 نسل 3 می‌شود. این تراشه 3 نانومتری با معماری CPU جدید Oryon به بازار می‌آید. کوالکام می‌گوید تغییرات Snapdragon 8 Elite قدرت پردازش را افزایش می‌دهد و امکان اجرای مدل‌های هوش مصنوعی چندوجهی را روی دستگاه فراهم می‌کند.

 

 

 

 

 

بلیط هواپیما
اگرچه اسنپدراگون 8 الیت پسوند نام خود را از تراشه‌های لپ‌تاپ کوالکام گرفته است، اما پردازنده Oryon این تراشه مستقیماً از تراشه‌های لپ‌تاپ نیامده است. کوالکام این چیپست را یک تراشه نسل دوم می‌داند و آن را به‌عنوان جایگزین پردازنده‌های Kryo معرفی می‌کند که در نسل قبلی تراشه‌ها استفاده شده بود.

مشخصات فنی تراشه پرچمدار اسنپدراگون 8 الیت کوالکام

 

 

پردازنده مرکزی Oryon دو هسته اصلی با فرکانس 4.32 گیگاهرتز و شش هسته پرقدرت با فرکانس 3.53 گیگاهرتز دارد. این چیپست از مودم X80 5G با حداکثر سرعت دانلود 10 گیگابیت‌برثانیه و سرعت آپلود 3.5 گیگابیت‌برثانیه استفاده می‌کند. پردازشگر گرافیکی آدرنو نیز از یک معماری چندتکه جدیدی بهره می‌برد که برای هر تکه یک حافظه اختصاصی در نظر گرفته شده است. این تغییر باعث اجرای روان‌تر و سریع‌تر بازی‌ها و افزایش شارژدهی باتری می‌شود. کوالکام وعده داده است که با اسنپدراگون 8 الیت شارژدهی باتری در حین انجام بازی‌ها می‌تواند 2.5 ساعت بیشتر شود. در مجموع، عملکرد GPU نسبت به نسل قبل 40 درصد بهبود پیدا کرده است.

کوالکام می‌گوید از نظر عملکرد می‌توان انتظار بهبود 45 درصدی در وظایف تک‌هسته‌ای و چندهسته‌ای را نسبت به اسنپدراگون 8 نسل 3 داشت. سرعت وب‌گردی نیز تا 62 درصد بیشتر شده است. توان CPU هم با کمک Oryon حدود 44 درصد ارتقا پیدا کرده است. این چیپست از رم LPDDR5X با فرکانس 5300 مگاهرتز پشتیبانی می‌کند.

 

 

کوالکام تغییراتی را هم در زمینه پردازش تصاویر در اسنپدراگون 8 الیت اعمال کرده است. پردازنده تصویر این تراشه حالا می‌تواند از هوش مصنوعی برای گسترش مرزهای یک عکس، افزایش رزولوشن و شفافیت، و بهبود بخش‌بندی فریم به‌منظور تشخیص اشیا استفاده کند. افزون‌بر ارتقای قابلیت فوکوس خودکار با هوش مصنوعی، وایت بالانس خودکار و نوردهی خودکار، توان پردازش پیکسل‌ها 35 درصد افزایش یافته و به 4.3 گیگاپیکسل‌برثانیه رسیده است. این قابلیت به تراشه کوالکام اجازه می‌دهد به‌صورت همزمان از سه سنسور 48 مگاپیکسلی با نرخ 30 فریم تصویر ضبط کند.

اسنپدراگون 8 Elite همچنین از سیستم ارتباطی FastConnect 7900 بهره می‌برد که برای اولین‌بار با وای‌فای 7، بلوتوث 5.4 و Ultra Wideband روی یک تراشه 6 نانومتری ترکیب شده است.

 

 

۰
از ۵
۰ مشارکت کننده
سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش