باتری سری گلکسی S25 با وجود عدم ارتقا در ظرفیت، اکنون در بدنه باریک‌تری جای می‌گیرد

باتری سری گلکسی S25 با وجود عدم ارتقا در ظرفیت، اکنون در بدنه باریک‌تری جای می‌گیرد

 

انتظار می‌رود تا کمتر از چهار ماه دیگر، سامسونگ از نسل جدید گوشی‌های هوشمند سری گلکسی S خود رونمایی کند. انتظار می‌رود خانواده Galaxy S25 بهبودهایی در دوربین، طراحی و عملکرد داشته باشد که چندین ویژگی آن‌ها از قبل فاش شده است. امروز، یک گزارش دیگر به باتری سری گلکسی S25 اشاره داشته و بیان می‌کند که اگرچه سه مدل این گوشی‌ها هیچ ارتقایی در ظرفیت باتری خود نخواهند داشت، اما سامسونگ اکنون باتری‌ها را در بدنه باریک‌تری نسبت‌به نسل قبل جای می‌دهد.


باتری سری گلکسی S25
طبق گزارش GalaxyClub، باتری گلکسی اس 25 پلاس دارای ظرفیت 4755 میلی‌آمپرساعتی خواهد بود که دقیقاً مشابه باتری گلکسی اس 24 پلاس است. بنابراین، این احتمال وجود دارد که سامسونگ آن را به‌عنوان یک باتری 4900 میلی‌آمپرساعتی تبلیغ کند، مشابه کاری که با گلکسی +S24 انجام داد. بنابراین، هیچ ارتقایی در ظرفیت باتری گلکسی +S25 وجود نخواهد داشت.

 

این بدان معنا نیست که این باتری کوچک است. 4900 میلی‌آمپرساعت هنوز هم یک ظرفیت عالی برای دستگاهی باریک و سبک مانند گلکسی اس 25 پلاس است. بررسی‌ها نشان داده‌اند که گلکسی اس 24 پلاس با تراشه 4 نانومتری می‌تواند یک روز کامل را حتی با استفاده زیاد دوام بیاورد. بنابراین، با استفاده از تراشه 3 نانومتری کارآمدتر (Exynos 2500 یا Snapdragon 8 Gen 4)، گلکسی اس 25 پلاس می‌تواند حتی بیشتر نیز دوام بیاورد.

 

باتری سری گلکسی S25

 

گلکسی اس 25 اولترا نیز با باتری بزرگتر عرضه نخواهد شد و همچنان از ظرفیت 5000 میلی‌آمپرساعتی مشابه گلکسی اس 24 اولترا استفاده خواهد کرد. بنابراین، به‌نظر می‌رسد که سامسونگ به‌جای افزایش ظرفیت باتری، سعی دارد عمر باتری را با بهبود بهره‌وری انرژی بهبود بخشد. یک نکته مهم دیگر اما، اینجاست که سامسونگ امسال تمرکز خود را بر روی طراحی گذاشته و ظرفیت باتری مشابه نسل قبل را اکنون در بدنه باریک‌تر خانواده گلکسی S25 جای می‌دهد که یک پیشرفت محسوب می‌شود.

این رویه اما، برخلاف برندهای چینی است که ضخامت دستگاه‌های خود را ثابت نگه داشته و یا کمی افزایش می‌دهند، درعوض باتری‌هایی با ظرفیت بیش از 5000 میلی‌آمپرساعت را در گوشی‌های خود به‌کار می‌گیرند. به‌عنوان‌مثال، Honor Magic 6 دارای باتری 5450 میلی‌آمپرساعتی است درحالی‌که Xiaomi K70 Ultra از باتری 5500 میلی‌آمپر ساعتی بهره می‌برد. OnePlus 12 دارای باتری 5400 میلی‌آمپرساعتی و Realme GT6 نیز دارای باتری 5800 میلی‌آمپر ساعتی است. برخی از برندها حتی باتری‌هایی با ظرفیت‌های 6000 و 7000 میلی‌آمپرساعت را آزمایش می‌کنند که احتمالاً در گوشی‌ها امسال آن‌ها استفاده خواهد شد.

درحالی‌که ممکن است گوشی‌های سامسونگ در بخش باتری روی کاغذ ضعیف به‌نظر برسند، گوشی‌های رده‌بالای این شرکت معمولاً بیشتر از اکثر گوشی‌های برندهای چینی دوام می‌آورند که احتمالاً به‌دلیل بهینه‌سازی نرم‌افزاری بهتر است.

 

 

 

 

 

 

۰
از ۵
۰ مشارکت کننده
سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش