هدست واقعیت ترکیبی جدید سامسونگ احتمالا در سال 2025 معرفی خواهد شد

 

 

هدست واقعیت ترکیبی جدید سامسونگ احتمالا در سال 2025 معرفی خواهد شد

توسط امیرکیوان گوهری / تیر ۲۶, ۱۴۰۳ / 2 دقیقه برای مطالعه

سامسونگ در اوایل سال گذشته میلادی برای نخستین بار به هدست واقعیت ترکیبی جدید خود برای رقابت با اپل ویژن پرو اشاره کرد. اما برند کره‌ای طی ماه‌های اخیر از ارائه توضیحات درباره این محصول امتناع نموده است.

 

هفته گذشته سامسونگ بار دیگر هدست واقعیت ترکیبی خود را به معرض نمایش گذاشت و اکنون به‌نظر می‌رسد که این دستگاه در اوایل سال 2025 عرضه خواهد شد. بر اساس گزارش جدید وبسایت Business Insider اولین هدست واقعیت ترکیبی سامسونگ با اسم رمز داخلی Moohan شناخته شده و نسخه مخصوص توسعه‌دهندگان آن در ماه اکتبر 2024 عرضه خواهد شد. نسخه مصرفی این هدست نیز احتمالا در ماه مارس 2025 قابل دسترس خواهد بود. 

 

با این‌حال گزارش مذکور به چگونگی معرفی این محصول توسط سامسونگ هیچ اشاره‌ای نکرده است. هنوز مشخص نیست که آیا این محصول در اکتبر سال جاری معرفی شده یا صرفا پشت درهای بسته برای توسعه‌دهندگان نمایش داده خواهد شد.

 

سامسونگ احتمالا در اکتبر 2024 هدست جدید خود را در اختیار توسعه‌دهندگان قرار خواهد داد. بعلاوه طراحی و برخی قابلیت‌های این محصول احتمالا تا پایان سال 2024 به معرض نمایش گذاشته خواهند شد. این هدست احتمالا در ماه ژانویه یا فوریه 2025 و همزمان با رونمایی سری گلکسی S25 به‌طور کامل معرفی خواهد شد. فروش این دستگاه احتمالا در ماه مارس 2025 و مدتی پس از معرفی رسمی آن آغاز می‌شود.

 

بر اساس گزارش‌ها سامسونگ پس از مشاهده میزان پیشرفت‌های هدست اپل ویژن پرو تصمیم به لغو پروژه اولین هدست واقعیت ترکیبی خود گرفت. در واقع عدم اطمینان سامسونگ از ماهیت خاص و خیره‌کننده‌ هدست خود موجب عدم معرفی این محصول شد.

ظاهرا این دستگاه مجهز به دو نمایشگر 1.03 اینچی مربعی‌شکل OLEDoS با رزولوشن 2500×2500 پیکسل، چگالی پیکسلی 3500ppi و نرخ نوسازی 90 هرتزی و تراشه اسنپدراگون +XR2 نسل 2 کوالکام است. این تراشه در هدست‌های واقعیت ترکیبی با حداکثر 12 عدد دوربین قابل استفاده است. از طرفی سامسونگ احتمالا نخستین شرکتی است که عینک‌های واقعیت افزوده با سیستم‌عامل گوگل را عرضه خواهد کرد.

ظاهرا گوگل برای عرضه هدست واقعیت افزوده خود در آینده‌ای نزدیک هیچ برنامه‌ای ندارد. این شرکت تمامی اعضای تیم توسعه سخت‌افزاری واقعیت افزوده خود را در ژانویه سال جاری میلادی اخراج کرد. در صورت تحقق این فرضیه، شرکای سخت‌افزاری نظیر سامسونگ ناچار به رقابت با گوگل نبوده و از این بابت با آرامش بیش‌تری فعالیت خواهند کرد.

 

 

 

 

 

 

 

 

۵
از ۵
۳ مشارکت کننده
سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش