گوشی تاشو سامسونگ گلکسی زد فولد 6 رسما معرفی شد

 

پس از مدت‌ها انتظار بالاخره امروز سامسونگ در جریان برگزاری رویداد گلکسی آنپکد در شهر پاریس از گوشی تاشو کتابی‌شکل جدید خود با نام گلکسی زد فولد 6 رسما رونمایی کرد.

میزان روشنایی نمایشگر داخلی گلکسی زد فولد 6 جهش چشمگیری داشته و از 1750 نیت در مدل نسل قبلی به 2800 نیت رسیده است. این نمایشگر 7.6 اینچی داینامیک آمولد 2X از رزولوشن 1856×2160 پیکسل، نرخ نوسازی حداکثر 120 هرتزی و پوشش محافظ کورنینگ گوریلا گلس Victus 2 برخوردار است.

استفاده از یک لایه مخصوص روی نمایشگر تاشو علاوه بر محافظت بهتر از آن به کاهش چین و چروکیدگی‌‌های ایجاد شده روی پنل کمک می‌کند. نمایشگر خارجی 6.3 اینچی داینامیک آمولد 2X نیز از رزولوشن 986×2376 پیکسل و نرخ نوسازی 120 هرتزی پشتیبانی می‌کند.

از جنبه طراحی، گلکسی زد فولد 6 در مقایسه با گلکسی زد فولد 5 دارای بدنه‌ای باریک‌تر و سبک‌تر است. اکنون گوشی ظاهری مربعی‌تر پیدا کرده و وزن آن در مقایسه با گلکسی زد فولد 5 حدودا 14 گرم و در مقایسه با گلکسی زد فولد 4 تقریبا 24 گرم سبک‌تر شده است. سامسونگ با افزایش استحکام لولا در گوشی‌های جدید سری گلکسی Z استقامت آنها در برابر ضربه و شوک را افزایش داده است.

 

 

ابعاد گوشی در وضعیت باز شده معادل با 153.5×132.6×5.6 میلی‌متر و در حالت تا شده برابر با 153.5×68.1×12.1 میلی‌متر است. اکنون این گوشی به لطف استفاده از طراحی مستطیلی‌تر و لبه‌های تیزتر از نظر ظاهری به گلکسی S24 اولترا شباهت بیش‌تری پیدا کرده است.

توان پردازشی گلکسی زد فولد 6 از طریق تراشه اسنپدراگون 8 نسل 3 برای گلکسی در کنار 12 گیگابایت رم تامین خواهد شد. این تراشه پیش‌تر در گوشی‌های پرچمدار سری گلکسی S24 نیز به‌کارگیری شده و دارای پیکره‌بندی 2+2+3+1 هسته‌ای و پردازنده گرافیکی آدرنو 750 است. پردازنده مرکزی تراشه از یک هسته بسیار قدرتمند با فرکانس 3.4 گیگاهرتز و سه هسته کارآمد با فرکانس 3.15 گیگاهرتز تشکیل شده است.

بعلاوه از فناوری ردیابی پرتوی در سطح سخت‌افزاری پشتیبانی می‌شود. ظرفیت حافظه داخلی در مدل پایه برابر با 256 گیگابایت بوده و برای برترین پیکره‌بندی به 1 ترابایت می‌رسد. این‌بار نیز مطابق روال گذشته از درگاه کارت حافظه میکرو اس‌دی خبری نیست.

 

 

استفاده از تراشه جدیدتر با بهره‌وری انرژی بالاتر از نسل قبل در کنار محفظه بخار پیشرفته موجب عملکرد خنک‌تر دستگاه و کارآیی بیش‌تر آن نسبت به گلکسی زد فولد 5 می‌شود.

ظرفیت باتری گوشی نسبت به گلکسی زد فولد 5 تغییری نداشته و کماکان برابر با 4400 میلی‌آمپرساعت است. متاسفانه سرعت شارژ باتری نسبت به سال گذشته افزایش نیافته و کماکان از فناوری شارژ سریع 25 واتی در بستر سیم پشتیبانی می‌شود.

گلکسی زد فولد 6 از قلم S Pen نیز پشتیبانی می‌کند. گوشی‌های تاشو جدید سامسونگ برای نخستین بار در جهان از گواهینامه حفاظتی IP47 برخوردار هستند. این موضوع تا حد زیادی خیال کاربران را بابت نفوذ مایعات و گردوغبار آسوده خواهد کرد. 

 

 

مدل پایه گلکسی زد فولد 5 با 256 گیگابایت حافظه داخلی و برچسب قیمتی 1799 دلاری روانه بازار شد. مدل‌های 512 گیگابایتی و 1 ترابایتی این گوشی تاشو نیز با قیمت‌گذاری 1919 و 2159 دلاری در دسترس خریداران قرار گرفتند. قیمت‌گذاری پایه گلکسی زد فولد 6 با افزایش 100 دلاری نسبت به نسل قبل به 1899 دلار رسیده است.

 

 

 

در بخش دوربین، مشخصات سخت‌افزاری گلکسی زد فولد 6 در مقایسه با مدل نسل قبلی خود تغییر چشمگیری نداشته است. بنابراین این‌بار نیز شاهد به‌کارگیری دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/1.8 و قابلیت OIS، لنز فوق‌عریض 12 مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/2.2، ماژول تله‌فوتو 10 مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/2.4، قابلیت OIS و بزرگنمایی اپتیکال 3 برابری و دوربین سلفی 10 مگاپیکسلی هستیم. همچنین دوربین 4 مگاپیکسلی زیر نمایشگر نیز هنگام استفاده از گوشی در وضعیت باز مفید واقع خواهد شد.

 

 

در بخش نرم‌افزاری شاهد به‌کارگیری رابط کاربری One UI 6.1 مبتنی بر سیستم‌عامل اندروید 14 هستیم. گوشی‌های تاشو جدید همانند پرچمداران سری گلکسی S24 سامسونگ از به‌روزرسانی‌های 7 ساله بهره‌مند خواهند شد. برند کره‌ای با معرفی سری گلکسی S24 از اکوسیستم Galaxy AI با مجموعه‌ای از قابلیت‌های مبتنی بر هوش مصنوعی رونمایی کرد. اکنون این اکوسیستم برای گوشی‌های تاشو جدید کمپانی نیز ارائه شده است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

۵
از ۵
۳ مشارکت کننده
سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش