قابلیت‌های هوش مصنوعی اپل احتمالا در کشورهای اروپایی عرضه نخواهند شد

شرکت اپل اخیرا ضمن برگزاری رویداد WWDC 2024 از قابلیت‌های هوش مصنوعی موسوم به Apple Intelligence برای سیستم‌عامل‌های iOS 18 و macOS Sequoia رونمایی کرد. با این‌حال ویژگی‌های فوق احتمالا هنگام عرضه در اتحادیه اروپا قابل دسترس نخواهند بود؛ چرا که اپل اعلام کرده که نگرانی‌های نهادهای نظارتی احتمالا مانع از ارائه قابلیت‌های Apple Intelligence در اتحادیه اروپا خواهد شد.

اپل اعلام کرده که ویژگی‌های iPhone Mirroring، SharePlay Screen Sharing و Apple Intelligence احتمالا بنا بر قانون بازارهای دیجیتال (DMA) در اتحادیه اروپا عرضه نخواهند شد. این پدیده احتمالا غول فناوری آمریکایی را وادار به کاهش سطح امنیت در محصولات و خدمات خود خواهد کرد.

اپل با صدور بیانیه‌ای برای خبرگزاری بلومبرگ اعلام کرد: “ما نگران هستیم که الزامات قانون بازارهای دیجیتال در اتحادیه اروپا اپل را وادار کند تا یکپارچگی محصولات خود را به نحوی به خطر بیندازد. این موضوع، حریم خصوصی کاربران و امنیت داده‌ها را تهدید می‌کند.”

غول کوپرتینویی در بیانیه دیگری خطاب به نشریه فایننشیال تایمز اعلام کرد: “با توجه به عدم قطعیت رویکرد نهادهای نظارتی در رابطه با قانون بازارهای دیجیتال، ما احتمالا در سال جاری میلادی نمی‌توانیم 3 ویژگی جدید iPhone Mirroring، SharePlay Screen Sharing و Apple Intelligence را در اختیار کاربران خود در اتحادیه اروپا قرار دهیم.”

 

هنوز به‌طور دقیق روشن نیست که ویژگی‌های iPhone Mirroring، SharePlay Screen Sharing و Apple Intelligence چگونه قانون بازارهای دیجیتال را نقض می‌کنند؛ اما تصمیم اپل برای عدم عرضه آنها در اتحادیه اروپا بدان معناست که صدها میلیون کاربر اپل در این منطقه از جدیدترین سرویس‌ها و قابلیت‌های نرم‌افزاری کمپانی بهره‌مند نخواهند شد.

 

 

با این‌حال برای کاربران اتحادیه اروپا کماکان جای امیدواری وجود دارد؛ چرا که اپل در خصوص عدم عرضه قابلیت‌های فوق هنوز تصمیم نهایی را نگرفته و برای یافتن راه‌حل در این زمینه مایل به همکاری با کمیسیون اروپا است.

فرد ساینز؛ سخنگوی اپل طی بیانیه ارسال شده برای وبسایت The Verge اعلام کرد: “ما در راستای تلاش‌های خود برای یافتن راهکار متعهد به همکاری با کمیسیون اروپا هستیم. این موضوع به ما امکان می‌دهد تا ویژگی‌های فوق را بدون به خطر افتادن ایمنی آنها در اختیار مشتریان اتحادیه اروپا قرار دهیم.”

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

۵
از ۵
۳ مشارکت کننده
سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش