برخی از ویژگی‌های گوگل احتمالاً پولی می‌شوند

لوگو گوگل / Google روی صورت یک پسر در محیط تاریک

 

به ادعای منابع آگاه، گوگل می‌خواهد برخی از قابلیت‌های پیشرفته‌ی موتور جست‌و‌جویش را پولی کند. گوگل به فکر اعمال تغییری بزرگ در مدل کسب‌و‌کار خود است که احتمالاً روی تعداد زیادی از کاربران اینترنت تأثیر خواهد گذاشت. ظاهراً غول آمریکایی صنعت فناوری می‌خواهد قابلیت‌های پریمیوم مبتنی‌بر هوش مصنوعی را در ازای پرداخت هزینه به کاربران ارائه دهد.

منابع آگاه می‌گویند قابلیت‌های پیشرفته‌ی جدید موتور جست‌و‌جوی گوگل زیرمجموعه‌ی برخی از سرویس‌های اشتراکی فعلی این شرکت مثل Gemini Advanced یا Google One خواهند بود.

موضوع عجیب این است که گفته می‌شود پلن پریمیوم گوگل سرچ میزبان تبلیغات خواهد بود. پلن سنتی قرار است همچنان به‌صورت رایگان قابل دسترس باشد.

 

فلسفه‌ی گوگل این است که ویژگی‌های پیشرفته‌ی هوش مصنوعی را وارد موتور جست‌و‌جو کند و هم‌زمان سراغ حفاظت از کسب‌و‌کار تبلیغات آنلاین خود برود. گوگل بیشترین درآمد سالانه‌اش را ازطریق همین کسب‌و‌کار به‌دست می‌آورد.

 

گوگل سال گذشته مجموعه‌‌قابلیت‌های جدیدی را تحت عنوان SGE وارد موتور جست‌و‌جو کرد که همگی مبتنی‌بر هوش مصنوعی هستند. SGE ویژگی‌هایی مثل خلاصه‌سازی مقالات و پاسخ مستقیم به سؤالات را ارائه می‌دهد و لینک‌ها و تبلیغات سنتی را هم به‌نمایش می‌گذارد.

SGE از زمان انتشار اولیه، قابلیتی اختیاری بوده است؛ اما گوگل در چند وقت اخیر این ویژگی را به‌صورت اجباری برای تعداد کمی از کاربران فعال کرده.

SGE کاربردهای زیادی دارد، اما پایه و اساس مدل کسب‌و‌کار گوگل را به‌چالش می‌کشد. ارائه‌ی پاسخ‌های جامع در صفحه‌ی اصلی گوگل، ممکن است کلیک روی لینک‌ها را کاهش دهد و در نهایت درآمد تبلیغاتی گوگل پایین بیاید.

 

 

 

 

 

۵
از ۵
۲ مشارکت کننده
سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش