اسنپدراگون 8S نسل ۳ رونمایی شد؛ پردازنده گوشی‌های قاتل پرچمدار ۲۰۲۴

پردازنده اسنپدراگون 8s نسل ۳ کوالکام طرح گرافیکی بنفش و زرد

 

کوالکام پردازنده‌ی جدیدی به نام اسنپدراگون 8S نسل ۳ رونمایی کرد که گوشی‌های رده‌بالا را هدف قرار می‌دهد.

 

کوالکام همان‌طور که پیش‌تر وعده داده بود، سرانجام پردازنده‌ی رده‌بالای جدیدی به نام Snapdragon 8S Gen 3 رونمایی کرد. این تراشه در زمینه‌ی قدرت پردازشی، پایین‌تر از Snapdragon 8 Gen 3 قرار می‌گیرد، اما همچنان قدرت زیادی دارد.

 

اسنپدراگون ۸ اس نسل ۳ کوالکام اکثر قابلیت‌های مدل عادی را در خود دارد، ازجمله پشتیبانی از پردازش محلی هوش مصنوعی. به‌لطف این تراشه، هوش مصنوعی وارد گوشی‌های ارزان‌تر از مدل‌های پرچمدار می‌شود.

اسنپدراگون 8S نسل ۳ بخش جدیدی در خانواده‌ی تراشه‌های پرچمدار کوالکام ایجاد و آن را تا حدی سردرگم‌کننده‌ می‌کند.

 

اسنپدراگون 8S نسل ۳ کوالکام به واحد گرافیکی مشابه اسنپدراگون ۸ نسل ۳ مجهز است، بااین‌حال در واحد CPU یک هسته‌ی پرقدرت کمتر دارد و با فرکانس پایین‌تری فعالیت می‌کند. هسته‌ی اصلی به فرکانس ۳٫۰ گیگاهرتز دست می‌یابد، درحالی‌که فرکانس هسته‌ی اصلی در اسنپدراگون ۸ نسل ۳ به ۳٫۴ گیگاهرتز می‌رسد.

اسنپدراگون 8S نسل ۳ به مودم نسل قبل (X70 5G) مجهز است و از وای‌فای ۷ پشتیبانی می‌کند. این تراشه توانایی پشتیبانی از رهگیری پرتو سخت‌افزاری را دارد؛ بدین ترتیب گوشی‌هایی که به اسنپدراگون 8S نسل ۳ مجهز می‌شوند، بازی‌ها را با گرافیک واقع‌گرایانه اجرا خواهند کرد.

 

همان‌طور که می‌شد انتظار داشت، کوالکام در پردازنده‌ی جدیدش توجه ویژه‌ای به هوش مصنوعی دارد. اسنپدراگون 8S نسل ۳ از هوش مصنوعی محلی چندوجهی پشتیبانی می‌کند و توانایی اجرای مدل‌های زبانی با حداکثر ۱۰ میلیارد پارامتر را دارد (نظیر مدل‌های Llama 2 متا و Gemini Nano گوگل).

تراشه‌ی جدید، همه‌ی قابلیت‌های هوش مصنوعی اسنپدراگون ۸ نسل ۳ را ارائه نمی‌دهد، بااین‌حال از دستیار مجازی هوش مصنوعی و گسترش تصاویر پشتیبانی می‌کند.

 

کوالکام می‌گوید هر یک از سری‌های رده‌بالای اسنپدراگون را می‌توان به سه مجموعه‌ی مجزا تقسیم کرد. این شرکت پردازنده‌های سری اسنپدراگون ۸ و اسنپدراگون ۷ و اسنپدراگون ۶ و اسنپدراگون ۴ را دارد و در قالب آن‌ها، حداکثر سه مجموعه‌ی مجزا هم ارائه می‌دهد.

پردازنده‌های سری S در زیر مدل استاندارد قرار می‌گیرند و اگر بعداً شاهد رونمایی اسنپدراگون ۸ پلاس نسل ۳ باشیم، آن تراشه به قوی‌ترین مدل تبدیل خواهد شد؛ رویکردی بسیار سردرگم‌کننده از سوی یکی از بزرگان صنعت تراشه.

 

 

 

 

 

 

 

 

۵
از ۵
۱ مشارکت کننده
سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش