آمریکا به دنبال تحریم جدید چین

  اما خبرگزاری رویترز گزارش می‌دهد که جو بایدن در تدارک اجرای مجموعه‌ جدیدی از تحریم‌ها است که صادرات نیمه‌هادی‌ها با مقیاس کمتر از 14 نانومتر و قابلیت‌های هوش مصنوعی و همچنین ابزارهای ساخت تراشه را متوقف می‌کند.

بایدن امریکا چین چیپست

وزارت بازرگانی آمریکا پیش‌تر برای تعدادی از شرکت‌های صنعتی بزرگ همکار با چین که در زمینه فروش تراشه به کمپانی‌های مستقر در خاک این کشور فعالیت می‌کنند؛ نامه‌های هشدارآمیزی را ارسال نموده است. برخی از این شرکت‌ها نظیر انویدیا، AMD و اینتل دریافت چنین نامه‌هایی را علنا تائید کرده‌اند؛ اما اکثر مقامات از اظهارنظر در این زمینه خودداری می‌کنند. به‌نظر می‌رسد که محتوای این نامه‌ها با محدودیت‌های فعلی شباهت زیادی داشته و شرکت‌های آمریکایی را ملزم می‌کند تا تنها پس از دریافت مجوز از وزارت بازرگانی با طرف‌های چینی تجارت نمایند.

اجرای این نامه‌ها یک رویه رایج به‌شمار رفته و اجرای سریع مفاد آنها نیز الزامی خواهد بود. با این‌حال تنها شرکت‌های دریافت‌کننده نامه ملزم به رعاین مفاد قید شده در آن هستند. در عین‌حال وزارت بازرگانی با همکاری دولت بایدن در حال تدوین قوانینی جهت اعمال در کل صنعت است و انتظار می‌رود که این قوانین در ماه آینده به‌طور رسمی ابلاغ شوند.

برخی کارشناسان بر این باورند که در نتیجه اجرای قوانین جدید، حتی شرکت‌های آمریکایی استفاده‌کننده از چنین تراشه‌هایی نیز از دسترسی به بازار چین محروم خواهند شد. اچ‌پی، Dell و Super Micro Computer از جمله این شرکت‌ها به‌شمار می‌روند.

 

 

 

 

 

 

۵
از ۵
۹ مشارکت کننده
سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش