فروش فاجعه بار آیفون 14 پلاس

امسال اپل تصمیم گرفت تا با عرضه آی‌فون 14 پلاس بار دیگر سری آی‌فون‌های پلاس خود را احیاء نماید. این دستگاه که پیش‌تر تصور می‌شد با نام آی‌فون 14 مکس عرضه شود؛ اساسا همان آی‌فون 14 با اندازه‌ای بزرگ‌تر است. اپل در این اسمارت‌فون از یک نمایشگر بزرگ‌تر 6.7 اینچی و باتری با ظرفیت بالاتر بهره گرفته است. با این‌حال صرفنظر از این 2 مشخصه، آی‌فون 14 پلاس از مشخصاتی مشابه با مدل استاندارد آی‌فون 14 برخوردار است.

این هندست با هدف جبران ناکامی‌های آی‌فون 12 مینی و آی‌فون 13 مینی روانه بازار خواهد شد. اپل متوجه شده که اکثر مشتریان به مدل‌های کوچک‌تر آی‌فون علاقه چندانی نداشته و استقبال بالای کاربران از مدل پرو مکس نهایتا موجب شد تا غول کوپرتینویی تصمیم به عرضه یک آی‌فون پایین‌رده با اندازه‌ای بزرگ‌تر بگیرد. با این‌حال آی‌فون 14 پلاس احتمالا شکست دیگری را برای اپل رقم خواهد زد.

 

قیمتای ایفون 14 و 14 پلاس

 

عملکرد اولیه آی‌فون 14 پلاس به سری آی‌فون مینی اپل شباهت دارد

بر اساس گزارش منتشر شده توسط مینگ چی‌کو؛ تحلیل‌گر مشهور مسائل اپل نخستین مجموعه از سفارشات آی‌فون عمدتا به مدل‌های سری آی‌فون 14 پرو اختصاص خواهد داشت. ظاهرا 85 درصد از پیش‌سفارشات ثبت شده متعلق به مدل‌های بزرگ‌تر آی‌فون هستند. همچنین سهم مدل‌های آی‌فون 14 پلاس و آی‌فون 14 از پیش‌فروش هندست‌های جدید اپل به‌ترتیب برابر با 5 و حدودا 10 درصد است.

عملکرد ضعیف آی‌فون 14 پلاس در پیش‌فروش، حال و هوای آی‌فون‌های مینی اپل را در ذهن تداعی می‌کند. البته برای قضاوت در این خصوص هنوز خیلی زود است؛ اما به‌نظر می‌رسد که آی‌فون 14 پلاس می‌تواند شکست دیگری را برای اپل رقم بزند. آقای کو خاطرنشان می‌کند که این پدیده در نخستین مرحله از فروش آی‌فون امری معمول به‌شمار می‌رود. با این‌حال وی اذعان می‌کند که فروش آی‌فون‌های پرو در مقایسه با سالیان گذشته کمی افزایش یافته است.

رنگای ایفون 14 و 14 پلاس

 

۵
از ۵
۱۳ مشارکت کننده
سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش