سری آی‌فون‌ 14 پرو اپل از شارژرهای 30 واتی پشتیبانی خواهد کرد

مینگ چی‌کو؛ تحلیل‌گر مشهور مسائل اپل در ماه مارس امسال پیش‌بینی کرد که شرکت اپل شارژر 30 واتی گالیوم نیتریدی (GaN) خود را در سال جاری معرفی خواهد کرد. اکنون یک افشاگر با نام DuanRui گزارش می‌دهد که یک برند ناشناس مشغول ارسال شارژرهای جدید 30 واتی به مجاری رسانه‌ای جهت تست با مدل‌های آینده سری آی‌فون 14 پرو است.

همچنین یک افشاگر دیگر با نام Kioriku گزارش می‌دهد که گوشی‌های آی‌فون 14 پرو و آی‌فون 14 پرو مکس تنها با رسیدن میزان شارژ باتری به نزدیک 0 درصد از فناوری 30 واتی پشتیبانی می‌کنند 13و در ادامه سرعت فرآیند شارژ به 25 الی 27 وات کاهش پیدا خواهد کرد (این رفتار در منحنی شارژ معمولی نیز به چشم می‌خورد). مدل‌های فعلی آی‌فون 13 پرو و آی‌فون 13 پرو مکس به‌ترتیب با سرعت‌های 23 و 27 وات شارژ می‌شوند. بنابراین پشتیبانی از شارژ 30 واتی نشان‌دهنده پیشرفتی نسبتا کوچک است؛ مگر آنکه اپل به‌دنبال استفاده از منحنی شارژ تهاجمی‌تری باشد (این پدیده امری بعید به‌نظر می‌رسد).

اپل پیش‌تر چند شارژ مختلف GaN را به بازار عرضه نموده است که از جمله آنها می‌توان به آداپتور شارژ 140 واتی برای مدل‌های 16 اینچی جدید مک‌بوک پرو و شارژرهای دوگانه 35 واتی عرضه شده به‌همراه مک‌بوک ایر جدید مجهز به تراشه M2 اشاره کرد. البته این دستگاه‌ها به‌همراه کابل USB-C به USB-C روانه بازار شدند؛ در حالی‌که آی‌فون 14 همراه با کابل لایتنینگ در دسترس خریداران قرار می‌گیرد (مینگ چی‌کو ادعا کرده که بر اساس قوانین جدید اتحادیه اروپا، سری آی‌فون 14 آخرین نسل از هندست‌های اپل با درگاه لایتنینگ به‌شمار خواهد رفت).

عرضه گوشی‌های آی‌فون 14 پرو و آی‌فون 14 پرو مکس اپل با شارژر 30 واتی جدید GaN امری بعید به‌نظر می‌رسد. بنابراین کاربران در صورت تمایل به احتمال فراوان بایستی این شارژر را به‌صورت جداگانه خریداری نمایند. این شارژر به‌همراه یک کابل USB-C به لایتنینگ عرضه خواهد شد.

شارژر 30 واتی قدیمی غیر GaN اپل در کنار شارژرهای 35 واتی دوگانه و جدید GaN با پورت USB-C

۵
از ۵
۱۴ مشارکت کننده
سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش