دوربین سامسونگ گلکسی S23 اولترا سری آی‌فون‌ 14 اپل را تحقیر خواهد کرد!

امروزه به لطف فعالیت‌های شرکت سامسونگ، رویای عرضه اسمارت‌فون‌های مجهز به دوربین 200 مگاپیکسلی تحقق یافته است. اسمارت‌فون موتورولا X30 پرو با سنسور 200 مگاپیکسلی ISOCELL HP1 ساخت سامضسونگ اخیرا به‌طور رسمی معرفی شد و اکنون نام خود را بر سر زبان‌ها انداخته است. این دستگاه طی ماه آینده تحت عنوان موتورولا اج 30 اولترا و با سنسور دوربین 200 مگاپیکسلی تولید شده توسط غول کره‌ای در بازارهای جهانی عرضه خواهد شد.

به‌طور مشابه، شیائومی نیز دومین شرکتی خواهد بود که با عرضه اسمارت‌فون شیائومی 12T پرو احتمالا بار دیگر از این سنسور استفاده خواهد کرد. بدیهی است که سامسونگ نیز از سنسورهای دوربین پیشرفته تولیدی خود بهره‌برداری نماید. در واقع خالق این سنسور بهترین عامل برای تبلیغ آن قلمداد می‌شود. بر اساس گزارشات اخیر، کمپانی کره‌ای در صدد استفاده از سنسور 200 مگاپیکسلی جدید خود برای اسمارت‌فون پرچم‌دار آینده موسوم به گلکسی S23 اولترا است.

پیش‌تر نیز در خصوص تصمیم سامسونگ برای به‌کارگیری سنسور ISOCELL HP1 در دوربین اصلی گلکسی S23 اولترا گزارشاتی منتشر شد. اطلاعات جدیدا لو رفته صحت این فرضیه را مورد تائید قرار می‌دهد. بدیهی است که در مقطع کنونی بایستی نسبت به صحت و سقم موضوع با دیده تردید نگاه کرد. از این گذشته تا موعد رونمایی از سری گلکسی S23 کماکان چندین ماه زمان باقی مانده است.

سامسونگ به منظور کاوش مرزهای جدید در دنیای تصویربرداری از به‌کارگیری دوربین 108 مگاپیکسلی در گلکسی S23 اولترا امتناع خواهد کرد 

بر اساس اعلام برخی منابع خبری کره‌ای، سامسونگ به شرکای کلیدی تامین‌کننده ماژول دوربین اطلاع داده که برای دستگاه پرچم‌دار نسل آینده خود از دوربین 200 مگاپیکسلی استفاده خواهد کرد. بنابراین غول کره‌ای نهایتا سنسور 108 مگاپیکسلی مورد استفاده در اسمارت‌فون‌های گلکسی S21 اولترا و گلکسی S22 اولترا را کنار خواهد گذاشت. امروزه شرکت‌هایی نظیر اپل و گوگل تلاش می‌کنند تا عدم اهمیت اعداد مگاپیکسلی بالا را به اثبات برسانند؛ اما ظاهرا سامسونگ در مسیر متفاوتی گام برمی‌دارد.

در عین‌حال جنگ میان سامسونگ و اپل در بازار جهانی اسمارت‌فون شاهد آغاز یک فصل جدید و جذاب دیگر خواهد بود. بر اساس پیش‌بینی‌ها گوشی‌های آی‌فون‌ 14 پرو و آی‌فون 14 پرو مکس اپل با دوربین‌های اصلی 48 مگاپیکسلی معرفی خواهند شد. چنین رزولوشنی اساسا یک‌چهارم رزولوشن دوربین مورد استفاده در گلکسی S23 اولترا به‌شمار خواهد رفت. البته اپل همواره به منظور ارتقاء کیفیت عملکرد دوربین آی‌فون‌‌های خود از تکنیک‌های نرم‌افزاری و الگوریتم‌های پیشرفته تصویربرداری بهره می‌گیرد. اکنون بایستی منتظر بمانیم و ببینیم که در نبرد دوربین میان پرچم‌داران سامسونگ و اپل کدام طرف نهایتا پیروز خواهد شد.

۵
از ۵
۱۳ مشارکت کننده
سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش