شیائومی 12S اولترا موفق به شکست آی‌فون‌ 13 پرو مکس اپل در تست گیمینگ شد!

اکثر اسمارت‌فون‌های رده بالای بازار برای بخش عمده‌ای از کاربران به اندازه کافی سریع هستند؛ اما از جنبه آمار و ارقام مربوط به عملکرد، تراشه‌های سری A اپل که در آی‌فون‌های این شرکت به‌کار گرفته می‌شوند؛ در مقایسه با تراشه‌های پرچم‌دار اندرویدی از توانایی پردازشی بالاتری برخوردار هستند. گوشی‌های آی‌فون به‌طور سنتی دارای عملکرد پردازشی و گرافیکی بهتری نسبت به هندست‌های اندرویدی هستند؛ اما کمپانی کوالکام با تراشه‌های تولیدی خود احتمالا به‌زودی معادلات بازی را دستخوش تغییر خواهد کرد.

شیائومی 12S اولترا در تست گیمینگ از تمامی اسمارت‌فون‌های دیگر بازار پیشی گرفت

موسسه Golden Reviewer که عملیات بررسی و تست‌های دقیق روی گوشی‌های هوشمند را اجرا می‌کند؛ اخیرا متوجه شده که جدیدترین پرچم‌دار کمپانی شیائومی موسوم به شیائومی 12S اولترا در مقایسه با سایر اسمارت‌فون‌های بازار از جمله آی‌فون‌های اپل از گرافیک بهتری در زمینه گیمینگ برخوردار است. توان پردازشی این هندست از طریق تراشه اسنپ‌دراگون 8 پلاس نسل 1 تامین می‌شود. این تراشه به لطف بهره‌گیری از فرآیند تولید 4 نانومتری کمپانی TSMC از پیشرفت‌های چشمگیری نسبت به تراشه اسنپ‌دراگون 8 نسل 1 برخوردار است. بر اساس اعلام کوالکام، عملکرد CPU و GPU در تراشه جدید نسبت به مدل نسل قبلی آن 10 درصد ارتقاء یافته و میزان بهره‌وری انرژی نیز 30 درصد بهبود پیدا کرده است.

هنگام اجرای یک بازی سنگین تحت عنوان Genshin Impact، شیائومی 12S اولترا موفق به ارائه بالاترین نرخ فریم در میان اسمارت‌فون‌های عرضه شده طی سال 2022 شد. به بیان دقیق‌تر میانگین نرخ فریم پردازش شده توسط این هندست برابر با 57.7 فریم برثانیه بود. موضوع جالب‌تر اینکه چنین دستاوردی بدون افزایش قابل توجه دمای دستگاه تحقق یافته است؛ مشکلی که در تراشه اسنپ‌دراگون 8 نسل 1 کاملا مشهود بود. 

در واقع شیائومی 12S اولترا در مقایسه با سایر اسمارت‌فون‌های حاضر در فهرست از جمله آی‌فون SE 2022 با دمای پایین‌تری فعالیت کرد. جهت یادآوری بایستی خاطرنشان کرد که آی‌فون SE 2022 همانند خانواده آی‌فون 13 از تراشه A15 Bionic استفاده می‌کند. آی‌فون 13 پرو مکس و سامسونگ گلکسی S22 اولترا (ورژن مجهز به تراشه اسنپ‌دراگون 8 نسل 1) سایر هندست‌های حاضر در این فهرست را تشکیل می‌دهند. 

مقایسه عملکرد شیائومی 12S اولترا نسبت به سایر هندست‌ها در تست بازی Genshin Impact

موضوع جالب توجه اینکه به‌نظر می‌رسد عملکرد پرچم‌دار شیائومی در زمینه مدیریت حرارت از آی‌پد ایر 2022 اپل مجهز به تراشه M1 نیز مطلوب‌تر است. آی‌پد مینی 6 مجهز به تراشه A15 تنها دستگاهی بود که موفق به ثبت نرخ فریم بالاتر از شیائومی 12S اولترا شد. اگرچه نتایج مربوط به تست بنچمارک CPU برای شیائومی 12S اولترا منتشر نشده است؛ اما اجرای تست گیک‌بنچ 5 روی یک دستگاه ساخت ایسوس با تراشه اسنپ‌دراگون 8 پلاس نسل 1 نشان می‌دهد که این گجت در تست‌های پردازش تک هسته‌ای و چندهسته‌ای به‌ترتیب امتیازات 1313 و 4147 را کسب کرده است. 

برای مقایسه جالب است بدانید که سامسونگ گلکسی S22 اولترا با تراشه اسنپ‌دراگون 8 نسل 1 کوالکام در تست‌های پردازش تک هسته‌ای و چندهسته‌ای گیک‌بنچ به‌ترتیب امتیازات 1242 و 3538 را کسب کرده است. همچنین این ارقام برای آی‌فون 13 پرو مکس اپل به‌ترتیب برابر با 1734 و 4818 است. بنابراین اگرچه اپل در تست بنچمارک کماکان پیشتاز است؛ اما کوالکام در حال کاهش فاصله خود با غول کوپرتینویی است. بر اساس شایعات، تراشه اسنپ‌دراگون 8 نسل 2 حتی از عملکرد بهتر و بهره‌وری انرژی مطلوب‌تری برخوردار خواهد بود. 

شیائومی 12S اولترا مجهز به یک سنسور دوربین 1 اینچی است که امکان ثبت جزئیات بیش‌تر نسبت به اسمارت‌فون‌هایی با سنسورهای کوچک‌تر را فراهم می‌کند. پنل اولد غول‌پیکر با اندازه 6.73 اینچ و باتری 4860 میلی‌آمپرساعتی با قابلیت پشتیبانی از شارژ سریع 67 واتی سایر ویژگی‌های این اسمارت‌فون را تشکیل می‌دهند. متاسفانه این هندست صرفا در بازار چین عرضه شده و مدل پایه آن با برچسب قیمتی 5999 یوان (تقریبا 900 دلاری) در دسترس خریداران قرار می‌گیرد. 

 

۵
از ۵
۱۱ مشارکت کننده
سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش