مالیات بر ارث 264 هزار میلیارد تومانی مدیر عامل سامسونگ

خانواده لی گان‌هی مدیر عامل سابق سامسونگ باید نزدیک به 11 میلیارد دلار مالیات بر ارث بپردازند.

نرخ مالیات بر ارث در کره جنوبی 50 درصد است که از این نظر در دنیا پس از ژاپن دوم است. در آمریکا و بریتانیا متوسط نرخ مالیات بر ارث 40 درصد است.

این مالیات زیر ذره‌بین سرمایه‌گذاران شرکت سامسونگ است چون پرداخت چنین رقمی می‌تواند ترکیب مالکیت خانواده آقای لی را در این شرکت تغییر دهد.

در بازارهای بین‌المللی اعلام این خبر تاثیر متفاوتی بر ارزش سهام سامسونگ و سهام‌های وابسته به آن گذاشته چون هنوز مشخص نیست برای پرداخت این مالیات باید سهام این شرکت، عمده به فروش گذاشته شود یا نه.

شرکت سامسونگ در بیانیه‌ای گفت این یکی از بالاترین مبالغ مالیات بر ارث در کره‌جنوبی و جهان است: "انتظار می‌رود خانواده مدیرعامل پیشین سامسونگ بیش از ۱۲ هزار میلیارد وون کره جنوبی (نزدیک به ۱۱ میلیارد دلار) مالیات بر ارث بپردازند که بیش از نیمی از کل دارایی‌های مدیر عامل سابق است."

 

 

سرمایه‌گذاران در انتظارند ببینند چه تغییراتی در میزان مالکیت سهامداران عمده ایجاد خواهد شد از جمله در مالکیت لی ژائه یونگ پسر مدیرعامل سابق که پس از مرگ پدرش مدیریت این شرکت را عهده‌دار بوده است.

او در حال گذراندن دو سال و نیم زندان است برای "پرداخت رشوه" به پارک گون هه، رئیس جمهوری پیشین در ازای جلب حمایت دولت. این بخشی از رسوایی‌ بزرگی بود که در نهایت به استیضاح و برکناری رئیس جمهوری سابق انجامید.

مجموعه‌های با ارزش عتیقه و نقاشی مدیر عامل سابق سامسونگ قرار است به موزه ملی کره جنوبی و سایر سازمان‌های فرهنگی این کشور اهدا شود. در این مجموعه آثار هنرمندان بنامی نظیر پابلو پیکاسو هم دیده می‌شود.

اهدای این اقلام ممکن است به کاهش مالیات منجر شود.

 

 

سرگذشت مدیر عامل سابق سامسونگ


لی گان‌هی مدیرعامل گروه سامسونگ کره جنوبی که اکتبر پارسال (۲۰۲۰) در ۷۸ سالگی درگذشت، توانسته بود کسب و کار کوچک پدر خود را به یک قطب نیرومند اقتصادی تبدیل کند و آن را به بخش‌های دیگری نظیر بیمه و کشتیرانی هم گسترش دهد.

او گروه الکترونیکی سامسونگ را به یکی از بزرگترین شرکت‌های فناوری جهان تبدیل کرد.

نشریه فوربز پیش از مرگ، دارایی آقای لی را معادل ۲۱ میلیارد دلار اعلام کرده بود.

آقای لی سومین پسر لی بیونگ چول بود که در سال ۱۹۳۸ میلادی شرکت سامسونگ را تاسیس کرد. او در سال ۱۹۶۸ به این کسب و کار خانوادگی ملحق و ده سال بعد (۱۹۷۸) و پس از مرگ پدرش مدیرعامل شد.

در آن زمان سامسونگ تولیدکننده محصولات بی‌کیفیت ارزان بود اما با مدیریت او انقلابی عظیم پدیدار شد.

آقای لی با یک جمله که در سال ۱۹۹۳ به کارمندانش گفته بود معروف شد: "بیایید همه چیز جز زن و فرزندانمان تغییر دهیم."

شرکت سامسونگ سپس تمامی موجودی تلفن‌ همراه خود، ۱۵۰ هزار گوشی را آتش زد.

۵
از ۵
۱۶ مشارکت کننده
سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش