آی‌فون‌ 14 مینی اپل در صورت عرضه به بازار یک فاجعه تجاری به‌شمار خواهد رفت!

بر اساس چندین گزارش پیش‌تر منتشر شده، امسال اپل برای معرفی گوشی آی‌فون‌ 14 مینی هیچ برنامه‌ای ندارد. دلایل اتخاذ چنین تصمیمی چندان شگفت‌آور نیستند؛ چرا که اکثر تحلیل‌گران به فروش ضعیف سری مینی در گذشته استناد می‌کنند. بر اساس گزارشات، آی‌فون‌ 12 مینی به منزله یک شکست تجاری برای اپل قلمداد شد. با این‌حال غول کوپرتینویی تصمیم گرفت تا آی‌فون‌ 13 مینی را به بازار عرضه نماید. اما نتیجه این‌کار، یک شکست تجاری دیگر برای کمپانی آمریکایی بود.

اکنون اپل بر تولید مدل‌های پرفروش‌تر یعنی ورژن‌های بزرگ‌تر آی‌فون تمرکز خواهد کرد. مدل پرو مکس آی‌فون علیرغم قیمت‌گذاری گران‌تر خود جزو موفق‌ترین هندست‌های اپلی محسوب می‌شود. اکنون اپل تصمیم گرفته تا مدل پایه از آی‌فون‌ بزرگ‌تر خود را به بازار عرضه نماید. در نتیجه امسال در عوض عرضه آی‌فون‌ 14 مینی احتمالا شاهد معرفی آی‌فون‌ 14 مکس خواهیم بود. این مدل دقیقا همانند آی‌فون‌ 14 پرو مکس از یک نمایشگر 6.7 اینچی بهره خواهد برد.

شکست پروژه آی‌فون‌ 12 مینی و آی‌فون‌ 13 مینی احتمالا موجب امتناع اپل از عرضه آی‌فون‌ 14 مینی خواهد شد

اپل در سال 2020 نخستین مدل آی‌فون‌ مینی خود با نام آی‌فون‌ 12 مینی را معرفی کرد. این موضوع نویدبخش استراتژی جدید کمپانی در زمینه بازاریابی بود. در واقع غول کوپرتینویی با معرفی هندست‌های کوچک‌تر، ارزان‌‌تر و جمع‌وجورتر تلاش کرد تا مشتریان جدیدی را به سوی اکوسیستم خود جذب نماید. با این‌حال نتایج کار با معیارهای ایده‌آل اپل فاصله زیادی داشت. 2 ماه پس از عرضه رسمی این محصول، آی‌فون‌ 12 مینی تنها 6 درصد از کل فروش گوشی‌های آی‌فون‌ را به خود اختصاص داد. اپل با مشاهده این شکست بی‌سابقه تصمیم به توقف تولید هندست مذکور گرفت.

در سال بعد اپل به منظور جبران اشتباهات گذشته از آی‌فون‌ 13 مینی رونمایی کرد. با این‌حال این هندست بار دیگر یک شکست تراژدیک را برای کمپانی رقم زد. در واقع عملکرد آی‌فون‌ 13 مینی در مقایسه با مدل نسل قبلی خود به‌مراتب بدتر بود. به عبارت دیگر سهم این هندست از فروش کلی سری آی‌فون‌ 13 تنها برابر با 3 درصد بود؛ چرا که این مدل صرفا تعداد بسیار محدودی از مشتریان را به سوی خود جذب کرد. بنابراین امید اپل برای موفقیت آی‌فون‌ 14 مینی تا حد زیادی کمرنگ شد. در واقع این هندست در صورت عرضه به بازار می‌تواند فاجعه بزرگ‌تری را رقم بزند.

فروش ضعیف آی‌فون‌های مینی اپل از عوامل متعددی ناشی می‌شود. در وهله نخست کاربران اپل به لحاظ تاریخی همواره خریداری مدل‌های پیشرفته‌تر آی‌فون را ترجیح می‌دهند. بعلاوه آنها بررسی می‌کنند که کدام مدل با توجه به قیمت و امکانات خود از ارزش خرید بالاتری برخوردار خواهد بود. به‌عنوان مثال اختلاف قیمت میان مدل‌های مینی و استاندارد آی‌فون چندان چشمگیر نیست. بنابراین کاربران ترجیح می‌دهند تا مدل قدیمی‌تر هندست را انتخاب کنند؛ دستگاهی که کماکان سریع بوده و از نمایشگر بزرگ‌تری برخوردار است. به‌عنوان مثال با مقایسه آی‌فون‌ 12 مینی در سال 2020 متوجه خواهیم شد که این هندست در مقایسه با آی‌فون‌ SE، آی‌فون‌ 11 و آی‌فون‌ XR از محبوبیت کمتری برخوردار است. بنابراین عرضه آی‌فون‌ 14 مینی اقدامی غیرقابل توجیه به‌نظر می‌رسد.

مدل‌های سری آی‌فون 14

امسال اپل مدل‌های جدید سری آی‌فون‌ 14 را روانه بازار خواهد کرد. آی‌فون‌ 14 پرو و آی‌فون 14 پرو مکس 2 عضو برتر این خانواده به‌شمار می‌روند. این هندست‌ها تنها مدل‌های جدید آی‌فون با تراشه سریع‌تر A16 Bionic اپل و طراحی جدید نمایشگر شامل حفره‌های کروی و بیضی‌شکل محسوب می‌شوند. بعلاوه مدل‌های پرو آینده آی‌فون از دوربین پشتی 48 مگاپیکسلی با قابلیت فیلمبرداری 8K بهره خواهند برد.

در عین‌حال مدل‌های آی‌فون‌ 14 و آی‌فون‌ 14 مکس کماکان از تراشه قدیمی‌تر A15 Bionic بهره گرفته و پرچم‌داران کم‌فروغ‌تر خانواده قلمداد می‌شوند. اکنون بایستی منتظر بمانیم و ببینیم که آیا آی‌فون‌ 14 مکس واقعا گزینه بهتری نسبت به آی‌فون‌ 14 مینی به‌شمار خواهد رفت یا خیر. با این‌حال کاربران احتمالا کماکان خریداری مدل‌های پرو را به‌دلیل جذابیت بالاتر آنها ترجیح خواهند داد. بر اساس شنیده‌ها مدل‌های آینده آی‌فون از قابلیت نمایشگر همیشه روشن با تصاویر پس‌زمینه متحرک پشتیبانی خواهند کرد.

 

۵
از ۵
۱۰ مشارکت کننده
سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش