جزئیات قیمت‌گذاری و پیکره‌بندی حافظه برای گوشی‌های تاشو آینده سامسونگ اعلام شد

امروزه و برخلاف سالیان گذشته، گوشی‌های اندرویدی پایین‌رده از یک مزیت مهم نسبت به مدل‌های پرچم‌دار برخوردار هستند. این دستگاه‌ها از کارت حافظه میکرو اس‌دی پشتیبانی می‌کنند و از سوی دیگر گوشی‌های پرچم‌دار شاهد ارتقاء ظرفیت حافظه داخلی خود هستند. اکنون گوشی‌های پرچم‌دار آینده سامسونگ پیش از معرفی رسمی به تدریج در کانون توجهات قرار می‌گیرند.

بر اساس شایعات هر 2 هندست آینده با اسامی گلکسی زد فولد 4 و گلکسی زد فلیپ 4 از نظر ظرفیت حافظه داخلی نسبت به مدل‌های نسل قبلی خود ارتقاء خواهند یافت. این خبر حداقل برای مدل‌های قابل عرضه در بازار کره‌جنوبی صادق خواهد بود.

دسترسی به فضای ذخیره‌سازی فراوان جهت نگهداری از داده‌های دیجیتالی

چنان‌چه اطلاعات ارائه شده توسط یکی از کاربران انجمن Reddit با نام hatethatmalware (وی اطلاعات خود را در وبسایتی که توسط یک سازمان غیر انتفاعی وابسته به دولت کره‌جنوبی اداره می‌شود؛ منتشر نموده است) صحیح باشند؛ در این‌صورت گلکسی زد فلیپ 4 با اسم رمز SM-F721 و گلکسی زد فولد 4 با اسم رمز SM-F936 به‌ترتیب در مدل‌هایی با 512 گیگابایت و 1 ترابایت فضای ذخیره‌سازی روانه بازار خواهند شد.

به بیان دقیق‌تر به‌نظر می‌رسد که سامسونگ برای تولید نسخه 1 ترابایتی گلکسی زد فلیپ 4 مجهز به قابلیت اتصال 5G هیچ برنامه‌‌ای ندارد؛ اما به‌کارگیری حافظه داخلی 512 گیگابایتی موجب می‌شود تا ظرفیت ذخیره‌سازی این هندست در مقایسه با گران‌ترین و پیشرفته‌ترین مدل گلکسی زد فلیپ 3 دو برابر شود. جهت یادآوری بایستی خاطرنشان کرد که گلکسی زد فلیپ 3 در پاییز سال گذشته روانه بازار شد.

کاربران علاقه‌مند به ذخیره‌سازی داده‌های دیجیتالی حجیم بی‌تردید در برابر گلکسی زد فولد 4 سر تعظیم فرود خواهند آورد

این پدیده اساسا در رابطه با گلکسی زد فولد 3 نیز صدق می‌کند؛ هندستی که در 2 مدل 256 و 512 گیگابایتی به بازار عرضه شد. بر اساس پیش‌بینی‌ها ظرفیت حافظه داخلی در پیشرفته‌ترین مدل گلکسی زد فولد 4 طی سال جاری دو برابر شده و به 1 ترابایت خواهد رسید. بایستی به خاطر داشت که ورژن 512 گیگابایتی گلکسی زد فولد 4 نیز در دست تولید است و اطلاعات لو رفته توسط آژانس اطلاعاتی دولت کره نیز این موضوع را تائید می‌کند. بعلاوه چنان‌چه سامسونگ به‌دنبال کاهش قیمت‌گذاری پایه این هندست در مقایسه با مدل نسل قبلی آن باشد؛ در این‌صورت عرضه مدل 256 گیگابایتی گلکسی زد فولد 4 نیز سناریویی کاملا محتمل خواهد بود.

در عین‌حال گلکسی زد فلیپ 4 به نوبه خود احتمالا با 3 پیکره‌بندی مختلف روانه بازار می‌شود. برای مقایسه جالب است بدانید که گلکسی زد فلیپ 3 با 2 ظرفیت 128 و 256 گیگابایتی در دسترس مشتریان قرار گرفت. بدین‌ترتیب گوشی تاشو صدفی‌شکل آینده سامسونگ در ورژن‌هایی با 128، 256 و 512 گیگابایت حافظه داخلی تولید خواهد شد. این موضوع دلیل دیگری برای پیش‌بینی افزایش تولید و فروش گوشی‌های تاشو سامسونگ طی پاییز امسال نسبت به سال 2021 است.

قیمت‌گذاری احتمالی برای سامسونگ گلکسی زد فولد 4 و گلکسی زد فلیپ 4

اگرچه برخی دست‌اندرکاران داخلی و چندین منبع خبری معتبر به‌صورت ضمنی از احتمال کاهش قیمت پرچم‌داران تاشو نسل آینده شرکت سامسونگ خبر داده‌اند؛ اما قیمت‌گذاری واقعی این گجت‌ها هنوز اعلام نشده است. با این‌حال بی‌تردید گلکسی زد فلیپ 4 با قیمت‌گذاری بسیار ارزان‌تر از گلکسی زد فولد 4 عرضه خواهد شد. این هندست‌ها احتمالا ضمن برگزاری رویداد پرشکوه Galaxy Unpacked طی ماه آگوست معرفی شده و احتمالا در اواخر همان ماه به‌صورت تجاری عرضه خواهند شد. به‌نظر می‌رسد که اکنون زمان مناسبی برای گمانه‌زنی پیرامون ویژگی‌های این هندست‌ها بر پایه اطلاعات اخیرا لو رفته خواهد بود.

بر اساس پیش‌بینی‌ها مدل‌های 128، 256 و 512 گیگابایتی گلکسی زد فلیپ 4 5G به‌ترتیب با قیمت‌گذاری 900، 950 و 1000 دلاری روانه بازار خواهند شد. همچنین مدل‌های 256 گیگابایتی، 512 گیگابایتی و 1 ترابایتی گلکسی زد فولد 4 5G نیز به‌ترتیب 1600، 1700 و 1800 دلار قیمت‌گذاری خواهند شد. به بیان صادقانه در رابطه با میزان صحت و سقم این ارقام نمی‌توان با اطمینان اظهارنظر کرد. با توجه به اینکه گلکسی زد فلیپ 4 به لحاظ ویژگی‌های داخلی و خارجی از شباهت زیادی با گلکسی زد فلیپ 3 برخوردار است؛ لذا کاهش قیمت 100 دلاری حداقل سناریوی قابل تصور به‌شمار رفته و این موضوع می‌تواند به حفظ جذابیت فوق‌العاده سری گلکسی زد فلیپ کمک کند. از سوی دیگر پیش‌بینی کاهش قیمت 200 دلاری برای مدل پایه گلکسی زد فولد 4 با وجود طراحی پیشرفته، دوربین‌های بسیار بهتر و تعدادی پیشرفت قابل توجه نسبت به گلکسی زد فولد 3 احتمالا تا حدی خوش‌بینانه به‌نظر می‌رسد. اما بایستی به‌خاطر داشت که طی ماه‌های اخیر قیمت گلکسی زد فولد 3 بارها کاهش یافته و اکنون مدل پایه این هندست با قیمت‌گذاری 1400 دلاری قابل دسترس است. این موضوع احتمالا بدان معناست که سامسونگ در زمان عرضه هندست جدید می‌تواند تخفیف قابل‌توجهی را برای آن در نظر بگیرد.

کارشناسان امیدوارند که سامسونگ پیش از معرفی رسمی گلکسی زد فولد 4 و گلکسی زد فلیپ 4 مجهز به تراشه اسنپ‌دراگون 8 پلاس نسل 1 طی ماه آگوست 2022، تعداد قابل‌توجهی از این گجت‌ها را تولید نماید. در این‌صورت خریداران اولیه در سراسر جهان به تمامی مدل‌های رنگی و پیکره‌بندی‌های حافظه برای اسمارت‌فون‌های تاشو آینده سامسونگ دسترسی خواهند داشت.

۵
از ۵
۱۰ مشارکت کننده
سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش