سری آی‌فون 14 پرو اپل احتمالا مجهز به باتری با قابلیت شارژدهی طولانی خواهد بود

به لطف وجود شبکه اجتماعی توئیتر اکنون هرکس می‌تواند به یک فرد خبرساز تبدیل شود. البته انتشار اطلاعات بدون استناد به منابع قانونی نهایتا می‌تواند اعتماد کاربران را خدشه‌دار نماید. اکنون یک خبرچین با شناسه iHacktu ileaks ادعا می‌کند که خبرنگار اپل بوده و اخیرا با انتشار توئیتی به مشخصات آی‌فون‌ 14 پرو و آی‌فون 14 پرو مکس اشاره نموده است.

بر اساس توئیت منتشر شده توسط iHacktu ileaks، اپل روی توسعه 2 مدل برتر. آی‌فون در سال 2022 با امتیاز بالای 896000 در بنچمارک AnTuTu کار می‌کند. امتیاز هر یک از این هندست‌ها در مقایسه با مدل نسل قبلی خود در بنچمارک AnTuTu تقریبا 60 هزار واحد (یا 7 درصد بیش‌تر) است. بنابراین iHacktu ileaks پیش‌بینی می‌کند که گوشی‌های آی‌فون‌ 14 پرو و آی‌فون 14 پرو مکس در مقایسه با مدل‌های سال قبل از توانایی پردازشی بالاتری برخوردار خواهند بود.

شایعات مطرح شده پیرامون مشخصات هندست‌های امسال اپل با اسامی آی‌فون‌ 14 پرو و آی‌فون 14 پرو مکس

اما این تنها نیمی از داستان است. باتری یک موضوع حائز اهمیت دیگر به‌شمار می‌رود. پس از افزایش شدید ظرفیت باتری آی‌فون به‌طور معمول انتظار می‌رود که در سال آینده اپل پا را از روی پدال گاز برداشته و پیش از افزایش مجدد ظرفیت باتری امکان آرام شدن اوضاع را فراهم می‌کند. به‌عنوان مثال آی‌فون‌ XS مکس مجهز به یک باتری 3300 میلی‌آمپرساعتی بود که پس از افزایش 20.3 درصدی به 3969 میلی‌آمپرساعت در آی‌فون‌ 11 پرو مکس رسید.

سال بعد و در آی‌فون‌ 12 پرو مکس ظرفیت باتری 7.1 درصد کاهش یافت و به 3687 میلی‌آمپرساعت رسید. با این‌حال به لطف استفاده از فرآیند تولید جدید 5 نانومتری برای تولید تراشه A14 Bionic، مدت زمان شارژدهی باتری در حد تقریبا ثابتی باقی ماند. هنگام مقایسه تراشه‌ها استفاده از گره فرآیندی کوچک‌تر به‌طور معمول بدان معناست که تعداد ترانزیستورهای به‌کارگیری شده درون تراشه افزایش پیدا خواهد کرد. افزایش تعداد ترانزیستورهای موجود در یک تراشه به‌معنای افزایش توان پردازشی و کاهش میزان مصرف انرژی توسط آن است.

در سال بعد اپل بار دیگر ظرفیت باتری آی‌فون 13 پرو مکس را 18 درصد افزایش داد و از یک نمونه 4352 میلی‌آمپرساعتی استفاده کرد. چنین افزایشی موجب شد تا آی‌فون‌ 13 پرو مکس به نخستین هندست اپل با باتری بالغ بر 4000 میلی‌آمپرساعتی تبدیل شود. بنابراین این هندست به یکی از بادوام‌ترین گوشی‌های سال 2021 از نظر شارژدهی باتری تبدیل شد. به‌طور معمول اکنون انتظار می‌رود که اپل در سال 2022 روند ارتقاء ظرفیت باتری آی‌فون‌های خود را متوقف نماید.

در عوض iHacktu ileaks پیش‌بینی می‌کند که ظرفیت باتری آی‌فون‌ 14 پرو مکس بار دیگر جهش یافته و مدت شارژدهی آن 2 ساعت و 10 دقیقه دیگر افزایش پیدا کند. تست‌های باتری انجام شده روی آی‌فون‌ 13 پرو مکس نشان می‌دهند که باتری در حین پخش ویدیو برای مدت 25 ساعت دوام خواهد آورد. بر اساس اطلاعات لو رفته، این زمان برای آی‌فون 14 پرو مکس به 27 ساعت و 10 دقیقه خواهد رسید.

سایر به‌روزرسانی‌های اعمال شده در آی‌فون 14 پرو و آی‌فون 14 پرو مکس از جمله ارتقاء سیستم دوربین روی پنل پشتی نیز احتمالا شگفت‌انگیز خواهند بود. بر اساس شنیده‌ها عملکرد CPU و GPU در تراشه A16 Bionic به‌ترتیب 42 و 35 درصد افزایش خواهد یافت. جهت یادآوری بایستی خاطرنشان کرد که تراشه A16 Bionic احتمالا تنها در گوشی‌های آی‌فون 14 پرو و آی‌فون 14 پرو مکس به‌کار گرفته خواهد شد. در مقابل، مدل‌های آی‌فون 14 و آی‌فون 14 مکس همانند کلیه مدل‌های سری آی‌فون 13 در سال 2021 از تراشه A15 Bionic استفاده خواهند کرد. این‌کار با هدف رفع کمبود تراشه و کمک به ایجاد تمایز بیش‌تر میان گوشی‌های ارزان‌تر غیر پرو و مدل‌های گران‌تر پرو انجام می‌شود. همچنین آی‌فون 14 پرو و آی‌فون 14 پرو مکس با وجود بهره‌مندی از فناوری شارژ سریع می‌توانند باتری‌های خود را پس از مدت تنها 16 دقیقه تا 50 درصد شارژ نمایند.

به گفته Jon Prosser، منبع منتشرکننده اطلاعات فوق از شهرت یا اعتبار چندانی برخوردار نیست

اما پیش از آنکه به شدت هیجان‌زده شوید؛ بایستی بدانید که به گفته یک تحلیل‌گر مشهور با نام Jon Prosser، شخص خبرچین با شناسه iHacktu ileaks دارای هویت چندان معتبری نیست. اما آیا این موضوع بدان معناست که اظهارات وی پیرامون مشخصات هندست‌ها بایستی نادیده گرفته شوند؟ پاسخ منفی است؛ چرا که Jon Prosser خاطرنشان می‌کند که توئیت منتشر شده توسط iHacktu ileaks در خصوص مشخصات تست بنچمارک در واقع توسط یک خبرچین مشهور دیگر با شناسه Shrimp Apple Pro به اشتراک گذاشته شده است.

چنان‌چه مشخصات اعلام شده برای باتری صحیح باشند؛ انتظار می‌رود که شارژدهی گوشی‌های آی‌فون 14 پرو و آی‌فون 14 پرو مکس بار دیگر جهشی بزرگ را تجربه نماید. اگرچه بسیاری از کاربران هندست‌های سامسونگی از شارژدهی باتری هندست‌های خود رضایت نسبی دارند؛ اما در صورت ارتقاء ظرفیت باتری آی‌فون‌های آینده، کاربران این هندست‌ها نیز از اتصال مکرر دستگاه‌های خود به پریز برق بی‌نیاز خواهند شد. در خصوص رابطه میان سامسونگ و اپل بایستی خاطرنشان کرد که غول کره‌ای به‌طور معمول رقیب آمریکایی خود را مورد تمسخر قرار می‌دهد (همانند زمانی که اپل جک صوتی 3.5 میلی‌متری را از هندست‌های خود حذف کرد و یا از عرضه آداپتور شارژر درون جعبه خرده فروشی آی‌فون امتناع نمود). با این‌حال سامسونگ نیز نهایتا تسلیم شد و از رویکرد اپل در این حوزه‌ها تبعیت کرد.

بایستی به‌خاطر داشت که اطلاعات فوق دارای پشتوانه چندان معتبری نیستند؛ بنابراین در مقطع کنونی توصیه می‌شود تا نسبت به صحت و سقم آنها با دیده تردید نگاه کنید. تا موعد رونمایی از سری آی‌فون 14 تقریبا 3 ماه زمان باقی مانده است. بنابراین برای انتشار جزئیات بیش‌تر از سوی منابع معتبرتر کماکان فرصت کافی وجود دارد.

 

۵
از ۵
۱۲ مشارکت کننده
سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش