اپل به‌دلیل کاهش سرعت آی‌فون‌های قدیمی با جریمه 900 میلیون دلاری مواجه می‌شود

شرکت اپل همانند تمامی غول‌های دنیای فناوری در جهان با محکومیت و جریمه چندان بیگانه نیست. اخیرا حذف آداپتور شارژر از جعبه خرده فروشی آی‌فون موجب جریمه اپل شد. اما در برخی مواقع، کاربران قدیمی اپل از این شرکت شکایت می‌کنند. جهت یادآوری بایستی خاطرنشان کرد که یک رسوایی در سال 2017 موجب تخریب وجهه اپل شد و پس از آن غول کوپرتینویی به کاهش عمدی عملکرد گوشی‌های آی‌فون خود متهم شد.

این کاهش سرعت در گوشی‌های آی‌فون 6، آی‌فون‌ 6 پلاس، آی‌فون‌ 6s، آی‌فون 6s پلاس، آی‌فون‌ SE، آی‌فون 7، آی‌فون‌ 7 پلاس، آی‌فون‌ 8، آی‌فون‌ 8 پلاس و آی‌فون‌ X مشاهده شد. کمپانی سازنده به منظور انجام این‌کار و کاهش سرعت اسمارت‌فون‌های خود از یک ابزار مدیریت عملکرد در قالب به‌روزرسانی‌های فیرم‌ور رونمایی کرد. این فرآیند به نوبه خود از آنجایی مشکوک است که اپل در زمان اجرای آن به کاربران خود هیچ هشداری نداد.

همچنین اگرچه اپل ادعا می‌کند که از طریق انتشار به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری عملکرد آی‌فون‌های خود را بهبود می‌دهد؛ اما در حقیقت مشخص شده که عکس این موضوع تحقق پیدا کرده است. پس از کشف موضوع توسط کاربران و روزنامه‌نگاران، این جنجال بالا گرفت و نهایتا اپل ناچار به عذرخواهی شد. کمپانی آمریکایی، ادعاهای مطرح شده را مورد تائید قرار داده است؛ اما در عین‌حال ادعا می‌کند که این روش صرفا به نفع مصرف‌کنندگان عمل کرده است. در واقع این فرآیند با هدف افزایش عمر باتری و همچنین استقلال هندست‌ها به مرحله اجرا گذاشته شده است.

اپل به‌ اتهام کاهش عمدی عملکرد گوشی‌های آی‌فون خود با ریسک جریمه 900 میلیون دلاری مواجه است

امروز جاستین گاتمن؛ رهبر یک گروه حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان با تنظیم یک پرونده حقوقی علیه اپل از تصمیم خود برای ارجاع آن به دادگاه خبر داد. در شکایت اخیرا ثبت شده از اپل درخواست می‌شود تا به منظور جبران خسارت وارد شده به کاربران آی‌فون‌های قدیمی، غرامت 750 میلیون پوندی یا 870 میلیون یورویی را پرداخت نماید.

جاستین گاتمن ادعا می‌کند که اپل عمدا در رابطه با عملکرد واقعی ابزار خود پنهان‌کاری نموده و در این رابطه به کاربران هشدار نداده است. اپل در پاسخ به این دادخواست اعلام کرد: “ما به منظور کاهش کیفیت تجربه کاربران یا تشویق آنها برای به‌روزرسانی دستگاه‌های خود هرگز اقدامی را انجام نداده و نخواهیم داد. هدف ما همواره تولید محصولات مورد علاقه مشتریان بوده و عرضه آی‌فون‌هایی با بیش‌ترین میزان دوام نیز بخش مهمی از این رویکرد به‌شمار می‌رود. سال گذشته نیز اپل بار دیگر به کاهش عامدانه عملکرد در گوشی‌های سری آی‌فون 11 و آی‌فون 12 متهم شد.

۵
از ۵
۱۴ مشارکت کننده
سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش