آی‌فون‌ 14 پرو مکس احتمالا به محبوب‌ترین آی‌فون‌ اپل در پاییز امسال تبدیل خواهد شد

داده‌های مربوط به تولید و نقل و انتقال پنل‌های نمایشگر مورد استفاده برای سری آی‌فون 14 اپل نشان می‌دهند که غول کوپرتینویی پیش‌بینی‌ می‌کند که در فصل پاییز امسال گوشی‌های خانواده آی‌فون 14 پرو با تقاضای بالایی از جانب مشتریان مواجه خواهند شد. بر اساس شایعات، اپل در رویداد آینده شهریور ماه این شرکت بخش عمده توجه خود را روی آی‌فون 14 پرو و نه مدل استاندارد آی‌فون 14 متمرکز خواهد کرد. همچنین به‌نظر می‌رسد که اپل مشغول برنامه‌ریزی جهت افزایش هرچه بیش‌تر فروش مدل‌های آی‌فون 14 پرو و آی‌فون 14 پرو مکس است.

داده‌های به اشتراک گذاشته شده توسط راس یانگ؛ تحلیل‌گر موسسه Display Supply Chain Consultants نشان می‌دهند که ظاهرا تامین‌کنندگان طرف قرارداد اپل نیز تلاش‌های خود را بر تولید پنل‌های مورد نیاز آی‌فون‌های پرو متمرکز نموده‌اند. آقای یانگ ضمن توئیتی خطاب به سوپر فالوورهای خود ادعا می‌کند که بیش‌ترین میزان پنل‌های نمایشگر تولیدی در حد فاصل ماه‌های ژوئن تا سپتامبر متعلق به آی‌فون 14 پرو مکس است. در واقع 28 درصد از کل پنل‌های نمایشگر جهت به‌کارگیری در این اسمارت‌فون تولید شده‌اند. گوشی‌های آی‌فون 14 و آی‌فون 14 پرو هر کدام با سهم 26 درصدی در رتبه بعدی جای گرفته و آی‌فون 14 مکس نیز با سهم 19 درصدی کمترین میزان تولید پنل نمایشگر را به خود اختصاص داده است.

از جنبه تولیدی نیز ظاهرا آی‌فون 14 پرو مکس سهم 29 درصدی را به خود اختصاص داده است؛ در حالی‌که سهم آی‌فون 14 مکس از فرآیند تولید برابر با 21 درصد است. راس یانگ کماکان نسبت به آی‌فون 14 مکس خوشبین بوده و معتقد است که این هندست در ماه سپتامبر توجهات زیادی را به سوی خود جلب خواهد کرد. این موضوع نشان می‌دهد که در ابتدا، استقبال مشتریان از سایر مدل‌ها به‌مراتب بیش‌تر خواهد بود؛ اما با گذر زمان به تدریج سهم آی‌فون 14 مکس در بازار افزایش خواهد یافت.

شایعات و گمانه‌زنی‌های مطرح شده تا به این لحظه نشان می‌دهند که پیشرفت‌های اعمال شده در آی‌فون 14 به اندازه سری آی‌فون 14 پرو چشمگیر نخواهند بود. به‌عنوان مثال مدل استاندارد آی‌فون 14 کماکان از تراشه A15 Bionic استفاده خواهد کرد؛ در حالی‌که مدل‌های پرو از رویکرد ارتقاء معمول در یک چرخه طبیعی پیروی نموده و از تراشه جدید A16 Bionic بهره‌برداری خواهند کرد.

همچنین گوشی‌های آی‌فون 14 پرو و آی‌فون 14 پرو مکس احتمالا از تغییرات دیگری نیز بهره‌مند شده و در عوض استفاده از نمایشگر ناچ‌دار به سراغ طراحی 2 حفره‌ای شامل حفره‌های کروی و بیضی‌شکل خواهند رفت. همچنین صفحه‌نمایش مورد استفاده توسط این هندست‌ها از قابلیت نمایشگر همیشه روشن پشتیبانی نموده و رزولوشن سنسور دوربین واید در آنها نیز از 12 به 48 مگاپیکسل ارتقاء خواهد یافت.

ارتقاء چشمگیرتر مدل‌های پرو آی‌فون نسبت به نسخه‌ استاندارد آی‌فون 14 موجب گرایش بیش‌تر مشتریان به سوی خریداری آی‌فون 14 پرو و آی‌فون 14 پرو مکس خواهد شد. این پیش‌بینی برای میزان تقاضای آی‌فون‌های آینده اپل، دلیل تمرکز بیش‌تر این شرکت بر تولید مدل‌های پرو حداقل در سال 2022 را به خوبی توضیح می‌دهد.

 

۵
از ۵
۱۰ مشارکت کننده
سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش